سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

فریبا نادری با دو فیلم به سینما می‌رود/ از تلویزیون فاصله می‌گیرم

fariba-naderi

فریبا نادری دو فیلم سینمایی «دریاکنار» و «سپید و سیاه» را آماده اکران دارد.

فریبا نادری دو فیلم سینمایی «دریاکنار» و «سپید و سیاه» را آماده اکران دارد.

این بازیگر در رابطه با فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: این روزها درگیر تمرین نمایشی به کارگردانی فرشید یاری هستم که قرار است در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برود. در این نمایش ایمان صفا،حسین احمدخانی، جلیل فرجاد و فرهاد بشارتی هم حضور دارند. علاوه بر این فیلم سینمایی «دریاکنار» به کارگردانی آرش معیریان را به پایان رسانده ام و احتمالا این فیلم بعد از «کالسکه» روی پرده می‌رود. البته چند سال پیش در فیلم «سپید و سیاه» قاسم جعفری هم حضور داشتم اما این فیلم درگیر مسایل توقیف شد. در فیلم آرش معیریان نقش زن نظافتچی را بازی می‌کنم که برای خدمت به مسافران تهرانی در ویلایشان حضور دارد. در این فیلم به خاطر مسایل دزدی مورد تهمت قرار می گیرم و داستان آغاز می شود.

وی افزود: فیلم «سپید و سیاه» قصه پسر جوانی است که با دختران جوان زیادی در ارتباط بوده و قبل از مهاجرتش از ایران می خواهد با آنها وداع کند. من نقش یکی از این دختران را دارم که به خاطرفرار از اعتیاد به اینترنت راننده تاکسی می شود.سعی کردم در هر دو فیلم نقش های کوتاه اما متفاوتی بازی کنم تا برای ادامه فعالیتم در سینما شروع قابل قبولی باشد. البته فیلم سینمایی «سپید و سیاه» چهارسال پیش جلوی دوربین رفت اما به خاطر محتوا و مضمون درگیر مسایل اکران شد و مسئولان وقت به خاطر سکانس هایی فیلم را توقیف کردند اما به تازگی پوسترهایش آماده شده و به نظرم با انجام اصلاحات مشکل نمایش برطرف و آماده اکران است. امیدوارم این دو فیلم مورد توجه مردم قرار بگیرد.

نادری که پیش از این به عنوان بازیگر تلویزیون شناخته می‌شد گفت: ترجیح می دهم از تلویزیون فاصله بگیرم چون کیفیت فیلم ها و سریال ها پایین آمده و هرچه پیش می‌رویم اوضاع بدتر می‌شود. اگر فیلمنامه خوبی پیشنهاد می شود معمولا از طرف کسانی است که من هیچ یک از آنها را نمی‌شناسم. از تهیه کننده تا سایر عوامل همه اسم ها جدید هستند. در این شرایط اعتماد کردن به آنها ریسک بزرگی است. از طرفی هیچکس به قراردادها اعتنایی ندارد و دریافت دستمزد همیشه با دردسر و مشکل مواجه می شود. معمولا قبل از کلیدخوردن از ما تخفیف می‌خواهند بخشی از مبلغ همان اول کم می شود و زمان تسویه حساب هم دیگر کسی بازیگر را نمی‌شناسد. من بیش از ۶۰ میلیون تومان از سازمان طلب دارم.

وی افزود: این روزها با تغییر و تحولات مدیریتی سازمان صدا و سیما، کسی پاسخگو نیست و همه خیلی راحت درباره مشکلات بازیگران و عوامل تولید پروژه‌ها شانه خالی می‌کنند. در صورتی که افراد همان‌هایی هستند که پیش از این هم در سازمان حضور داشتند. امیدوارم در دوره جدید امور اجرایی در تلویزیون دست کسانی بیفتد که دلسوز فرهنگ رسانه باشند. نه اینکه تنها به پرکردن آنتن فکر کنند. تلویزیون همیشه برای من اولویت داشت هم از نظر بازیگری هم از جهت حضورم در برنامه هایی که به مناسبت های مختلف دعوت می‌شدم اما رفتار دوستان به گونه ای است که دیگر رغبتی برای ماندن ندارم و سینما و تئاتر را ترجیح می‌دهم. این روزها گروهی در تلویزیون به اسم چهره جدید افرادی را وارد بازیگری می‌کنند که نه توقع دستمزد دارند نه آموزش دیده‌اند.

فریبا نادری مجموعه‌های «پنچره»، «یلدا»، «ستایش ۲»، «چک برگشتی» و « فاخته» را در کارنامه خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>