سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم‌هایی مثل «مردی که اسب شد» در جشنواره بهتر دیده می‌شوند

saghafi

علی‌اکبر ثقفی از جشنواره فیلم فجر با عنوان مناسب‌ترین بستر برای رونمایی و معرفی آثاری همچون «مردی که اسب شد» یاد کرد.

علی‌اکبر ثقفی از جشنواره فیلم فجر با عنوان مناسب‌ترین بستر برای رونمایی و معرفی آثاری همچون «مردی که اسب شد» یاد کرد.

ثقفی به سوره سینما گفت: فیلم تازه پسرم امیر ثقفی این روزها آخرین مراحل فنی را طی می کند و ان شا الله در جشنواره امسال حضور خواهیم داشت. بستری مانند جشنواره فیلم فجر، مناسب ترین گزینه برای معرفی فیلم های متفاوت و تجربی است و از این جهت حضور «مردی که اسب شد» در سی و سومین دوره این رویداد برای ما اهمیت دارد. ما اساسا با هدف حضور در جشنواره کارمان را شروع کردیم.

تهیه کننده «مرگ کسب و کار من است» با اشاره به حادثه ای که هنگام فیلمبرداری «مردی که اسب شد» رخ داد، اضافه کرد: آن سانحه برخورد با قطار می توانست حادثه‌ای باشد با خسارات مالی و جانی بسیار، اما لطف خداوند شامل حال ما شد و همه چیز به خیر گذشت. دخترم که منشی صحنه بود و در این ماجرا آسیب دید هنوز هم تحت درمان است، اما خدا را شکر حال ایشان رو به بهبودی است. به هر حال «مردی که اسب شد» در سه استان گیلان و مازندران و بندر ترکمن فیلمبرداری شد و یک پروژه سخت و پر تحرک بود اما حالا از پایان کار راضی هستیم.

وی همچنین درباره فیلم خود افزود: فیلمنامه «آس و پاس‌ها»، متنی است که این روزها نگارش آن را پیگیری می کنم. این قصه ماجرایی اجتماعی دارد و از جوانان و آرزوهای آنها صحبت می‌کند. مبنای این فیلمنامه چیزی است که از دل اجتماع بر آمده و قرار است با کمک یک روایت سینمایی، ذهن مخاطب را هم به خود درگیر کند. لوکیشن های این فیلم در تهران است و ان شاء الله کار را اوایل سال آینده کلید می‌زنیم. بازیگران این فیلم را از میان چهره های حرفه ای انتخاب می کنم اما اینگونه نیست که از همین مرحله نگارش، مشخص باشد چه کسانی را برای ایفای نقش ها دعوت می‌کنیم.

این تهیه کننده و کارگردان درباره نحوه تعامل خود با فرزندش امیر ثقفی در فیلم های مشترک توضیح داد: وقتی پسرم اولین فیلمش را ساخت، به او گفتم پدرم به جنگ رفت تا من کشاورزی کنم، من کشاورز شدم تا پسرم شاعر باشد. بنابراین ما همه به صورت مکمل یکدیگر قدم بر می داریم و در فیلم های سینمایی مشترک، به اتفاق یکدیگر کار می کنیم، در عین حال که هر کسی جهان خودش را هم حفظ می کند. دنیای فیلمسازی امیر با دنیای فیلمسازی من فرق دارد.

ثقفی که به زودی فیلم دیگرش با نام «همه چیز برای فروش» روی پرده می‌آید، در این باره گفت: تقریبا کمتر از یک ماه تا شروع جشنواره فرصت باقی است و این نوبت از اکران را برای فیلم ما در نظر گرفته‌اند. حمایت از آثار سینمایی اتفاقی است که تنها در صورت وجود یک رفتار عادلانه در حق همه فیلم ها، می تواند مطلوب تلقی شود. متأسفانه شرایط به گونه ای است که گاهی فیلم هایی قربانی می‌شوند. در سینمای کشور ما، بسیارند فیلم‌هایی که در بخش خصوصی ساخته می‌شوند و تأمین و بازگشت سرمایه آنها تنها به خودشان بستگی دارد.

وی در این باره افزود: قوانین سینمایی نباید با عوض شدن مدیران تغییر کند. وقتی چنین اتفاقاتی رخ می دهد، امنیت شغلی به مخاطره می‌افتد و در مقابل، عده ای هم چنان رشد می کنند که ماشین زیر پای آنان می تواند هزینه ساخت یک فیلم معمولی را تأمین کند. این همه نابرابری انگیزه و اشتیاق را از دل سینماگران می زداید.

علی اکبر ثقفی تهیه‌کنندگی آثاری همچون «سایه وحشت»، «جان سخت»، «جاده عشق» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>