سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۵:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب

نظر بهرام عظیمی درباره جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»

bahram-azimi

کارگردان انیمیشن «بابا» گفت: چشنواره «رویش» پیشرفت کرده و از استاندارد ایران بالاتر حرکت می‌کند.

کارگردان انیمیشن «بابا» گفت: چشنواره «رویش» پیشرفت کرده و از استاندارد ایران بالاتر حرکت می‌کند.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری نهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه دینی «رویش»، بهرام عظیمی کیفیت جشنواره رویش در کشور را اینگونه توصیف کرد: ما جشنواره‌های زیادی در کشور داریم و رویش جزو معدود جشنواره‌هایی است که جای خودش را به خوبی در میان هنرمندان باز کرده است. من در جشنواره‌های زیادی در داخل و خارج کشور شرکت می‌کنم و با فضا و کیفیت جشنواره‌ها آشنا هستم و با دلیل حرف می‌زنم؛ همیشه  دوست دا‌شته‌ام اثرم در رویش باشد.

عظیمی ادامه داد: رویش جشنواره‌ای بوده که با تغییر مدیریت‌ کیفیتش افت نکرده و  همیشه احترام زیادی به عوامل سازنده می‌گذارد. به همین دلیل کارگردانان دوست دارند کارشان در رویش نمایش داده شود و حاضرند برایش کار بسازند. زمانی که من به تیم سازنده‌‌ام گفتم قرار است انیمیشن «بابا» در جشنواره رویش پخش شود هیجان‌شان دو برابر شد. چون قبلا تجربه حضور در رویش را داشتند و با فضای جشنواره آشنایی داشتند. تا به حال جشناوره‌ای در ایران ندید‌ه‌ام که انقدر به تیم سازنده احترام بگذارد. رویش در این چند دوره پیشرفت داشته و جوایزش خیلی درجه یک است که تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت جشنواره دارد.

عظیمی درباره انمیشینی که در جشنواره رویش دارد، گفت: از چند سال پیش گفته بودم که در حال ساخت یک انیمیشن دینی هستم و می‌خواهم آن را برای اولین بار در جشنواره رویش نمایش دهم که همین اتفاق هم افتاد.

وی در ادامه افزود: قبلا از طرف حوره با من صحبت شده بود که کار دینی بسازم. چون من قبلا در جشنواره رویش داور بودم و یک دوره هم جایزه گرفته بودم آشنایی کاملی با رویش داشتم. آن زمان من به حوزه گفتم خودم در حال ساخت یک کار دینی هستم. انمیشن «بابا» برای موسسه خیریه مهر امام هادی(ع) در قم است. تیمی که روی انمیشبن کار کرده‌اند بچه‌های خیلی حرفه‌ای هستند و همه هم قسم شدیم یک سوم دستمزدمان را بگیریم که حتی بعضی از بچه‌ها یک پنجم دستمزدشان را گرفتند. خواستیم یک کار درباره یتیم بسازیم که شبیه کارهای دیگر نباشد. به گونه ای به یتیم بپردازیم که قبلا به آن پرداخته نشده است.

این انمیشین‌ساز با سابقه درباره اتفاقی که در حین ساخت انمیشین «بابا» افتاده،‌توضیح داد: داستان انیمیشن «بابا» را مهناز عادلی نوشته که اتفاق عجیب و ناراحت کننده ای در حین نوشتن آن افتاد. زمانی که ما داستان را به خانم عادلی سفارش دادیم ایشان یک هفته بعد پدرشان را از دست دادند. نکته عجیب اینجا بود کسی که خودش به تازگی یتیم شده شروع به نوشتن فیلنامه‌ای درباره یک یتیم کرد و همین موضوع حس عجیبی به کار داده است.

عظیمی با تاکید بر اینکه همیشه دوست داشته‌ یک کار دینی خیلی خاص و متفاوت بسازد، درباره کیفیت انمیشین‌های دینی گفت: انیمیشن‌های دینی دو نوع است. یکی گروه خیلی پیام هایش را مستقیم بیان می‌کند و بیشتر فضای گذشته و قدیم را نشان می‌دهد. از این تیپ انمیشین‌ها زیاد ساخته ‌شده که تعدادی از آنها خیلای موفق و خوب بوده است. ولی تعدادی زیادی به دلیل اینکه خیلی خلاقانه و نوآورانه نبوده و خیلی پیامهایش مستقیم بوده و خرفها کلیشه‌‌ای در آن گفته شده خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است. به هر حال در انمیشین‌های دینی باید دست به خلاقیت زد و حرفهای تازه‌‌ای را بیان کرد.

گفتنی است نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از ۵ تا ۷ اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی تهران و مراسم اختتامیه آن ۸ اسفند در تالار اندیشه برگزار می شود.


4 thoughts on “نظر بهرام عظیمی درباره جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»”

  1. بهرام عظیمی می‌گه:

    با سلام خدمت عزیزان در سایت.

    از دست دادن پدر گرامی سرکار خانم مهناز عادلی اتفاق “جالبی” نبود. بسیار دردناک و تاسف آور بود.
    من عرض کرده بودم که این اتفاق عجیب بود.
    لطفن کلمه” جالب” را از متن حذف نمایید و بجای آن از ” عجیب و ناراحت کننده” استفاده نمایید.
    ممنون میشوم اگر این اصلاح خیلی سریع انجام شود.
    با تشکر
    بهرام عظیمی

  2. حامد نيكومرام می‌گه:

    اصلاح شد جناب عظیمی عزیز …

  3. بهرام عظیمی می‌گه:

    سلام
    از توجه، لطف و سرعت العمل شما بسیار ممنونم.

  4. حامد نيكومرام می‌گه:

    انجام وظیفه بود…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>