سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب
شیرازی:

سینما اکسین بهترین سینمای استان خوزستان است

alireza-shirazi

مدیر سینما اکسین اهواز این سینما را با توجه به شرایط و امکانات بهترین سینمای استان خوزستان می‌داند.

مدیر سینما اکسین اهواز این سینما را با توجه به شرایط و امکانات بهترین سینمای استان خوزستان می‌داند.

سوره سینما- مدیر سینما اکسین اهواز، معتقد است فیلم خوب در هر شرایط و فضایی دیده می‌شود و مردم این شهر مثل مردم همه ایران، آثاری را انتخاب می‌کنند که قصه‌گو و خوش ساختند. علیرضا شیرازی که روی صندلی مدیریت بهترین سینمای استان خوزستان نشسته دوست دارد روزی این شهر تاریخی صاحب پردیسی مجهز و مدرن باشد.

شهر اهواز از شهرهای مهم ایران است. شهری که به نسبت بسیاری از شهرها، تعداد سینماهایش قابل توجه است.

علیرضا شیرازی: بله. اهواز ۵ سینما دارد. سینماهای «هلال» و «ساحل» خصوصی هستند و سینماهای اکسین، بهمن و قدس متعلق به حوزه هنری‌اند.

قدمت سینمای شما حدود ۵۰ سال است.

سینما اکسین سال ۱۳۴۷ ساخته شده، هنوز تک سالنی است و ۶۷۰ صندلی دارد.

موقعیت سینما اکسین در میان سینماهای شهر به چه شکل است؟

سینما اکسین بهترین و قوی‌ترین سینمای استان خوزستان است. سینمایی که در طول ادوار مختلف اهمیت و جایگاهش را حفظ کرده است. اکران به روز، محیط آرام، امن و خانوادگی، کیفیت خدمات و نحوه پذیرایی از سینمادوستان عناصری است که باعث شده سینما «اکسین» الگویی در میان سینماهای استان و شهر اهواز باشد.

شما با سینماهای دیگر حوزه هنری رقابت می‌کنید؟

سینماداری هنر و حرفه‌ای است که در آن رقابت هم وجود دارد. اما رقابت دوستانه و درست. رقابت برای جلب رضایت مخاطب و تامین نظر خانواده‌ها. سینما بهمن مخصوص مخاطب کودک و نوجوان است و اکران آن بیشتر ویژه مدارس و دانش آموزان است. سینما قدس هم یکی دیگر از سینماهای خوب و مهم شهر است. سینماهای حوزه هنری در شهر اهواز زیر مجموعه یک نهاد بزرگ و اصیل کشور هستند و باید پاسدار ارزش‌ها و اهداف این نهاد باشد. من و دوستانم در این سینماها تلاش می کنیم معرف خوبی برای فرهنگ و هنر باشیم.

سینماهای بخش خصوصی چه جایگاهی در جذب مخاطب در اهواز دارند؟

سینما «هلال» در کنار نمایش فیلم، مراسم، تئاتر و جنگ هم برگزار می‌کند. اما سینما «ساحل» هنوز به شکل مستمر و مداوم نمایش فیلم دارد. به نظرم هر سینما می تواند جایگاه خود را برای مردم داشته باشد، می تواند کارکردی منحصر به فرد داشته باشد و بخشی از نیاز فرهنگی مردم اهواز را رفع کند. تنوع و تکثر سالن سینما در اهواز یک امتیاز است.

مردم اهواز چقدر به سینما رفتن علاقه دارند؟

سینما هنوز یکی از تفریح‌های محبوب مردم اهواز است. سال‌ها است که اهوازی‌ها دوست دارند در سینما فیلم ببینند. در ادوار مختلف مردم اهواز مثل همه مردم ایران، فیلم‌های قصه‌گو و خوش‌ساخت را انتخاب کرده و آنها را دیده‌اند. «ملک سلیمان»، «شهر موشها» و «مریم مقدس» از آثار پرمخاطب اهواز بوده‌اند. امسال هم فیلم‌های «ایران برگر» و «رخ دیوانه» مورد توجه قرار گرفتند که در همه ایران مردم به تماشای این آثار نشستند.

بیشتر مخاطبان شما از چه طریق متوجه اکران فیلم می‌شوند؟ تبلیغات خیابانی؟ سایت و…

متاسفانه به دلیل بهای بالای تبلیغات خیابانی نتوانستیم از این امکان استفاده کنیم. اما سایت داریم، فروش بلیت اینترنتی هم داریم. در مدارس و دانشگاهها هم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مردم بیشتر از طریق اینترنت بلیت تهیه می‌کنند یا به سینما می‌آیند؟

بیشتر ترجیح می دهند حضوری و از گیشه بلیت تهیه کنند. شاید در شهرهای بزرگی مثل مشهد و تهران به دلیل بعد مسافت و وجود پردیس ها تهیه بلیت از طریق اینترنت مخاطب بیشتری داشته باشد اما در اهواز هنوز مردم ترجیح می دهند خودشان به سینما مراجعه کنند. این سیستم به مرور زمان جای خود را باز خواهد کرد.

بیشتر چه قشری در سینمای شما فیلم می‌بینند؟

جوان ها و دانشجوها.

برای دانشجوها امتیاز ویژه‌ای قائل هستید؟

ما صحبت های زیادی با مسئولان داشتیم تا در دانشگاههای اهواز گیشه فروش بلیت داشته باشیم، مقدمات فراهم شده و امیدواریم امسال این طرح اجرا شود. دانشجویان می‌توانند فیلم‌ها را نیم بها ببینند. اگر طرح گیشه اجرایی شود، دسترسی به بلیت فیلم ها برای دانشجویان ساده تر می شود.

یکی از امتیازهایی که پردیس‌های سینمایی دارند تنوع نمایش است. سینماهای تک سالنی این ضعف را چطور برطرف می‌کنند؟

در سینماهای تک سالنی از طریق اکران چرخشی، فیلم های مختلفی روی پرده می روند. اما این روش برای مخاطبان صد در صد با رضایت توام نیست. آنها برای دیدن یک فیلم به سینما می‌آیند اما در آن ساعت فیلم دیگری روی پرده است، این اغتشاش خوشایند نیست. پردیس ها به مخاطب قدرت انتخاب می دهند و این جذاب است. مردم در دوران جدید خواسته‌هایی متفاوت با ۵۰ سال پیش دارند و سینما رفتن و فیلم دیدن هم عوض شده است.

پس شهر اهواز می‌تواند یک پردیس داشته باشد و هنوز ندارد. چرا؟

مسئولان حوزه هنری برنامه دارند در هر شهر بزرگ یک پردیس بسازند و این ایده‌ای عالی و باارزش است. اما مشارکت نهادها و سازمان ها را لازم دارد. امیدوارم این اتفاق خیلی زود در اهواز بیفتد. پردیس یک مکان فرهنگی است، در کنار سالن سینما، مجتمع تجاری، کافی شاپ و مراکز تفریحی دیگری در پردیس‌ها هستند که برای مردم جذاب است.

شما در کدام پردیس‌ها فیلم دیده‌اید؟

پردیس هویزه مشهد و کوروش تهران. هر دو پردیس امکانات ویژه‌ای داشتند.

اگر بخواهید به سینما اکسین در مقایسه با این سینماها نمره بدهید. از ۲۰ چه عددی را انتخاب می‌کنید؟

۱۶ نمره‌هایی که کم می‌کنم به خاطر این است که سینمای ما پارکینگ ندارد و در محدوده طرح ترافیک است و دسترسی به آن ساده نیست. اما در زمینه کیفیت صدا و تصویر، تمیزی سالن، صندلی‌ها و خدمات ما از سینماهای بزرگ و اصلی کشور کم نداریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>