سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب
عبدی در گفتگو با سوره سینما:

برای بازی در «رسوایی» ادعای بازیگری دارم

برای بازی در «رسوایی» ادعای بازیگری دارم

اکبر عبدی بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی» از وجه تمایز بازی‌اش در این فیلم نسبت به کارنامه خود گفت.

اکبر عبدی بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی» از وجه تمایز بازی‌اش در این فیلم نسبت به کارنامه خود گفت.

سوره سینما- محمد کارت: اکبر عبدی بازیگری است که حضورش در سینمای ایران را نمی‌توان نادیده گرفت، پدیده‌ای که دهه ۶۰ در تلویزیون به محبوبیت رسید و در دهه ۷۰ ستاره بی‌رقیب سینما بود. عبدی مثل هر ستاره دیگری فراز و نشیب فراوان در کارنامه داشته، اما هنوز هم حضورش به هر فیلم اعتبار می‌دهد و می‌توان از نقش‌آفرینی‌اش بهت زده شد. عبدی در «رسوایی» و در نقش روحانی می تواند پدیده جشنواره سی و یکم باشد.

اکبرعبدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت خود در سال ۹۰ و پس از دریافت سیمرغ بلورین به سوره سینما گفت: معمولا گفته می‌شود کسانی که در جشنواره فیلم فجر سیمرغ دریافت می‌کنند تا مدتی کم کار یا بیکار می‌شوند در مورد من به لطف خدا در سال ۹۰ اینگونه نبود.

وی درباره وجه تمایز بازی خود در فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی گفت: من تاکنون برای هیچ کدام از بازی‌هایم ادعا نکرده‌ام، اما راجع به بازی‌ام در «رسوایی» کاملا تعصب دارم و فکر می‌کنم توانایی‌ام در این فیلم مشهود است.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» افزود: در این فیلم کاملا مطیع فیلمنامه و کارگردان بودم. قرار بود کاراکتر یک روحانی جدی را بازی کنم حتی گاهی با فاصله کنار گروه قرار می‌گرفتم تا کسی من را نخنداند یا من کسی را نخندانم.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» ادامه داد: آقای عبدالله اسکندری عزیز وقتی این نقش به من پیشنهاد شد مخالف بود که آن را بازی کنم، نقش باید کاملا جدی بازی می‌شد و آقای اسکندری تصور می‌کرد پیشینه من در ذهن مخاطب این جدی بودن را قبول نمی‌کند، اما حالا که وی فیلم را دیده‌ بسیار راضی است و با آن ارتباط برقرار کرده است.

بازیگر فیلم سینمایی «آدم برفی» افزود: تحقیقات من برای ایفای این نقش با توجه به دانسته‌های خودم درباره روحانیون و راهنمایی آقای ده نمکی بود. او شناخت درست از این مقوله دارد و توانستیم تعامل خوبی با هم داشته باشیم. در این فیلم حتی یک کلمه را به فیلمنامه اضافه نکردم چرا که هر تغییری کلیت شخصیت را به هم می‌ریخت.

این بازیگر درباره احتمال دریافت سیمرغ برای این نقش گفت: تصور می‌کنم این نقش در کارنامه من بسیار متفاوت باشد و ارتباط خوب با تماشاگر می‌تواند برای من جایزه باشد.

اکبر عبدی درباره همکاری دوباره‌اش با محمدکمالی پور در فیلم سینمایی «آینه و شمعدون» گفت: هنوز قراردادی بسته نشده و تنها به دلیل احترامی که برای آقای ملکان قائل هستم و او از من خواست به دفتر آقای کمالی پور بروم قبول کردم.اما تاکنون چیزی قطعی نیست.

بازیگر فیلم سینمایی «اجاره نشین‌ها» درباره اینکه گفته شده فیلم جدید داریوش مهرجویی « چه خوبه که برگشتی» در حال وهوای این فیلم است گفت: بی شک از استادمهرجویی بعید نیست دوباره تجربه خوب «اجاره نشین‌ها» را برای سینمای ایران رقم بزند. مطمئن هستم این کارگردان کاربلد بی آنکه از فیلم‌های قبلی خود تقلید کند دوباره تجربه زیبا و جدیدی خواد کرد.

عبدی درباره شایعاتی که از بی تعهدی او نسبت به کارهایش گفته می‌شوند گفت: بارها گفته‌ام اگر من تعهد کاری نداشتم در این سال‌ها چطور بیش از ۷۰ فیلم سینمایی و تعداد بی‌شماری کارهای تلویزیونی و حدود ۱۰۰۰ شب تجربه روی صحنه تئاتر بودن را دارم. چطور کارگردانانی مانند مهرجویی، تقوایی، حاتمی و … به سراغ من آمدند. من همیشه در کارهایی که فیلمنامه قوی و کارگردان کاربلد داشته‌اند از جان و دل مایه گذاشته‌ام. کارنامه من و سابقه‌ای که در این هنر دارم، می‌تواند پاسخگوی این شایعات باشد.

اکبر عبدی درپایان درباره حضور متفاوتش در فیلم سینمایی «خوابم میاد» گفت: این فیلم تجربه خوبی برای من بود و به لطف خدا مورد استقبال مردم هم قرار گرفت. من دراین فیلم هم کاملا خود را دراختیار نقش و کارگردان قرار دادم. شنیدم که مدتی پیش طی مراسم درون گروهی از عوامل فیلم تقدیر کرده‌اند اما به من خبر ندادند. من شاید به لحاظ هنری از بقیه پایین تر باشم اما به لحاظ سنی مسن تر بودم. چند روز پیش با من تماس گرفتند و برای نمایش این فیلم در آلمان از من دعوت کردند اما سفر خارج برایم هیچ جذابیت خاصی ندارد، قبول نکردم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>