سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آذر ۱۳۹۴ در ۳:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب
مدیر مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر در گفت‌و‌گو با «سوره سینما»

بازتاب اکران های مردمی عمار را در تلویزیون هم ندیدم

odesimin

مدیر مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر با بیان اینکه این مرکز با ۷ اثر در جشنواره عمار حضور دارد گفت: آثار ارسالی به این جشنواره به گونه ای در کشور پخش و دیده می شود که تا مدت ها بازتاب آن در جامعه مشاهده شده و من چنین تاثیری را حتی در تلویزیون ندیدم.

سید جمال عودسیمین، مدیر مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر، در گفت و گو با سوره سینما، از حضور ۷ اثر از سوی این مرکز در ششمین دوره جشنواره مردمی عمار خبر داد و اظهار داشت: این مرکز با آثاری همچون «از ساقه تا صدر»، «محرم ملکوت»، «لباس پادشاه»، «شهید اول آبادی»، «مسیر ۸ میلیمتری» و… در این دوره از جشنواره حضور خواهد یافت.

odesimin

وی افزود: «شهید اول آبادی» در مورد اهالی دو روستاست که سال ها با هم نزاع و درگیری داشتند و به واسطه تشییع جنازه شهید یکی از این روستاها، این اختلاف به صلح و آشتی تبدیل شده و این منطقه پس از آن به عنوان یکی از شهید پرورترین مناطق استان خود معرفی می شود.

رییس مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر، با اشاره به بازخورد دریافتی نسبت به آثار ارائه شده این مرکز در جشنواره عمار، بیان داشت: آثار ارسالی به این جشنواره به گونه ای در کشور پخش و دیده می شود که تا مدت ها بازتاب آن در جامعه مشاهده شده و از نقاط مختلف در مورد آن آثار تماس می گیرند و من چنین تاثیری را حتی در تلویزیون ندیدم و منحصر به جشنواره عمار است.

وی افزود: مسئله دیگری که اهمیت جشنواره عمار را در نگاه ما برجسته تر می کند، پرداختن به موضوعات و دغدغه های نظام اسلامی و مهم تر از آن عملکرد مثبت داوران این جشنواره به دور از جهت گیری های انحرافی و سیاسی است.

عودسیمین، با اشاره به آثار برگزیده مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر در دوره های گذشته جشنواره عمار، خاطر نشان کرد: مستند «تاکسی مدرسه» روایتگر یک راننده سرویس مدرسه است که علاوه بر جا به جایی بچه‌ها‌، رابطه‌ای صمیمی با آنها به وجود آورده بود و با این کار مفاهیم دینی و فرهنگی را به بچه‌ها آموزش می داد و همچنین مستند «صالح آباد» با به تصویر کشیدن ظرفیت های یک مسجد نمونه آثاری بودند که در دوره های گذشته فانوس جشنواره به آنها تعلق گرفت.

مدیر مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر، با اشاره برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز، عنوان کرد: مسئله ای که امروز ذهن مرا به خود مشغول کرده در وهله اول سیستم اموزشی کشور و نقدهای جدی به آن است و دوم آسیب های است که جامعه بواسطه مسائل جنسی متحمل می شود؛ از این رو سعی داریم در آینده به این دو مقوله بپردازیم.

بنابر این گزارش، جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد که مهلت ارسال آثار به دوره ششم آن تا دهم آذرماه تمدید شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>