سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
فرزاد موتمن در گفت‌و‌گو با «سوره سینما»:

تدوین «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» به پایان رسید/ این بهترین فیلم من در این سالهاست

farzad-motamen

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» گفت: به نظرم این فیلم می‌تواند موفق‌ترین اثر در کارنامه کاری من در این سال‌ها باشد.

فرزاد موتمن کارگردان فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما، در ارتباط با آخرین وضعیت تولید این فیلم سینمایی گفت: به زودی مراحل تدوین این فیلم سینمایی توسط ژیلا ایپکچی تمام می‌شود و پس از آن وارد مرحله صداگذاری و موسیقی این اثر می‌شویم که به ترتیب توسط آرش قاسمی و بابک میرزخانی انجام خواهد شد.

وی افزود: در تلاش هستیم که این فیلم را به جشنواره فجر امسال برسانیم و به نظرم حتما می‌توانیم در این جشنواره حضور داشته باشیم.

موتمن با اشاره به موضوع اجتماعی و تلخ این فیلم سینمایی اظهار کرد: من این فیلم را خیلی دوست دارم چون موضوع بسیار مهمی را مطرح می‌کند. موضوعی که همه افرادی که در این جامعه زندگی می‌کنند باید نسبت به آن حساس باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب‌های روشن» با اشاره به علاقه خود برای تولید اثر در ژانرهای مختلف گفت: من در هر فیلمی که می‌سازم، ژانری جدید را انتخاب می‌کنم، چون من فیلمنامه نویس نیستم و براساس داستان‌هایی که به دستم می‌رسد فیلم جدیدم را انتخاب می‌کنم و حتی ممکن است اثر بعدی من یک فیلم کُمدی باشد!

وی با بیان تفاوت‌های «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» با دیگر آثار سینمایی خود، گفت: من تا به حال فیلمی تا این اندازه متحرک، سریع، عصبی و صریح نساخته بودم و غالب آثاری قبلی من اصولاً آرام و دراماتیک بودند. در حالی که این فیلم، برخلاف فیلم‌های قبلی من است.

akharin-bar-sahar1

موتمن اضافه کرد: «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» اثری است که هم برای من به عنوان کارگردان هیجان‌انگیز است و هم برای مخاطبی که آن را می‌بیند، هیجان‌انگیز خواهد بود و به نظرم این فیلم می‌تواند موفق‌ترین اثر در کارنامه کاری من در این سال‌ها باشد.

این کارگردان سینما که سال پیش با فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» در جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند بتواند با اثر جدید خود موفقیت سال گذشته‌اش را تکرار کند، بیان کرد: برای من جشنواره امسال با سال‌های گذشته تفاوتی ندارد چرا که من تاکنون بیشتر فیلم‌های را برای شرکت در جشنواره فجر آماده کرده‌ام و تفاوتی بین این دوره با دوره‌های قبل نمی‌بینم.

نویسنده و کارگردان فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» که معلوم است، علاقه‌ای به صحبت در ارتباط با پشت‌صحنه کارش و حواشی پیش آمده در مسیر تولید این فیلم سینمایی ندارد، در ادامه با گلایه از افرادی که نسبت به نام فیلم جدیدش انتقاداتی را مطرح می‌کنند، گفت: این بهترینی اسمی است که می‌توان برای این فیلم انتخاب کرد و منتقدین این نامگذاری زمانی متوجه این موضوع می‌شوند که این اثر را دیده باشند.

وی افزود: من واقعا متاسف می‌شوم که برخی از افراد ر فضای مجازی در رابطه با نام این فیلم حرف‌های ناشایستی را مطرح می‌کنند، بدون اینکه این اثر را دیده باشند. در حالی که اگر این فیلم را می‌دیدند متوجه می‌شدند که هیچ اسمی بهترین از این نیست.

فرزاد موتمن تاکنون فیلم‌های سینمایی «پوپک و مش ماشاله»، «شب‌های روشن»، «سایه‌روشن»، «بیداری»، «صداها»، ‌»باج خور»، «خداحافظی طولانی» و «هفت‌پرده» را مقابل دوربین برده و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» دهمین فیلم بلند این کارگردان محسوب می‌شود که در آن بازیگرانی چون فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی و محمدرضا غفاری به ایفای نقش پرداخته‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>