سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

احتمال اکران تنها فیلم پلیسی جشنواره فجر امسال، در اکران دوم نوروز

akharin-bar-sahar

فرزاد موتمن کارگردان سینما که با فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت گفت: این اثر سینمایی احتمالاً در اکران دوم نوروز روی پرده می رود.

به گزارش سوره سینما، فرزاد موتمن کارگردان سینما که با فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» در ارتباط با استقبال از این فیلم گفت: خوشبختانه بعد از اتمام جشنواره پخش کننده های زیادی پیشنهاد پخش این فیلم را دادند که این روزها در حال مذاکره و رایزنی با آن ها هستم ولی هنوز با هیچ کدام قراردادی امضا نکرده ام.

وی ادامه داد: «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» فیلمی است که مخاطب را به سوی خود جذب کرده و بحث های زیادی را برای مخاطب ایجاد می نماید. از این رو می تواند در زمان اکران با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود و من هیچ گونه نگرانی بابت فروش آن ندارم.

موتمن سپس در پاسخ به این سوأل که با توجه به بازخوردهایی که در ایام برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از منتقدان، اهالی رسانه و مردم گرفته است آیا تغییری در «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» ایجاد می کند اظهار داشت: به نظرم زمان فیلم مناسب است و ریتم قابل قبولی دارد. به همین دلیل قصد کوتاه کردن زمان فیلم را ندارم اما فیلم حتماً به اصلاح رنگ جدی نیاز دارد که به زودی و احتمالاً از اوایل هفته آتی وارد انجام این مرحله خواهیم شد.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: این فیلم به ساده ترین شیوه ممکن داستان جنایی خود را که بخش گسترده ای از مردم ایران از آن اطلاع دارند را روایت می کند و من به شدت از اینکه مانند آنچه این روزها در سینما باب شده است از میزانسن ها و دکوپاژهای عجیب بهره ببرم دوری کرده ام.

کارگردان فیلم سینمایی «جعبه موسیقی» سپس در پاسخ به این سوأل که چرا برخی از منتقدان تنها فیلم «شب های روشن» را اثری قوی از وی می دانند گفت: جالب است که «شب های روشن» ضعیف ترین فیلم من است و این ها فقط نظراتی است که برخی منتقدان می کنند؛ یک فیلمساز مرتب در حال پیشرفت و کسب تجربه است اما گویا برخی افراد مایل هستند که فیلمسازان را در یک سطح و اندازه نگه دارند و با این گونه حرف ها و شعارها مانع پیشرفت شان شوند.

موتمن در خاتمه این گفتگو افزود: «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» فیلمی متفاوت در کارنامه هنری من است و تاکنون در چنین فضایی فیلم نساخته بودم. باید این نکته را متذکر شوم که فیلم جدیدم از لحاظ ساختار و محتوا تفاوت های بسیاری با ساخته های گذشته ام دارد و خوشبختانه از ماحصل آن نیز بسیار راضی هستم.

گفتنی است؛ «آخرین بار سحر رو کی دیدی؟» فیلمی اجتماعی است که در خلال داستان خود به ماجرای قتل جنجالی دختر دانشجوی جوانی که در سال ۹۰ در پل مدیریت تهران با ۲۶ ضربه چاقو به قتل رسید اشاره دارد.

در جدیدترین فیلم مؤتمن، فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، بهاران بنی‌احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی، شیوا کریمی، عمار تفتی، شبنم فرشادجو، علیرضا ثانی فر، امیرحسین فتحی و آناهیتا درگاهی بازی می کنند. تهیه کننده فیلم هم سعید عصمتی است.

سایر عوامل عبارتند از: نویسنده: امیر عربی/ مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی و مرتضی غفوری / تدوین: ژیلا ایپکچی/ مجری طرح، سرمایه گذار: سعید عصمتی/ طراح صحنه: جهانگیر میرزا جانی/ طراح چهره پردازی: میشا جودت/ مدیر صدابرداری: رشید دانشمند/ مدیر تولید: فرهاد کی نژاد/ دستیار کارگردان: علی جناب / برنامه ریز: علی جناب  منشی صحنه: سعیده دلیریان مدیر تدارکات: بهمن صمصامی راد/  مشاور رسانه ای: مریم نراقی

منبع: سینماپرس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>