سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۴ در ۹:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش «پدر آن دیگری» در چهاردهمین جشنواره فیلم داکا

dhaka-pedar

فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا در بخش سینمای کودک این جشنواره به نمایش در می‌آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم و بنیاد سینمایی فارابی، این جشنواره که از ۲۴ دی تا ۲ بهمن سال جاری در کشور بنگلادش برگزار می شود، میزبان «پدر آن دیگری» آخرین ساخته ی «یدالله صمدی» خواهد بود.

همچنین یدالله صمدی در هیات داوران بخش اصلی این جشنواره (مسابقه سینمای آسیا و اقیانوسیه) در کنار محمد ملص (کارگردان سوری ، رییس هیات داوران) ، آلین تاسکیان (منتقد ترک و رییس فعلی فیپرشی) ، حیدر رضوی (کارگردان بنگلادشی) و گلبهارا تولوموشوفا (مدیر امور بین الملل معاونت سینمایی در وزارت فرهنگ و جهانگردی قرقیزستان)نیز حضور خواهد داشت.

جشنواره فیلم داکا از سال ۱۹۷۷ با شعار « فیلم بهتر، مخاطب بهتر، جامعه بهتر»، در مقام مقاومتی جسورانه در برابر انحطاط، ابتذال و سوداگری های سطح پایینی که جریان مسلط سینمای بنگلادش را در بر گرفته، آغاز به کار نموده و با حمایت مجمع سینمایی رنگین کمان به مهم ترین جشنواره آن کشور و یکی از رویدادهای سینمایی شناخته شده در مجامع بین المللی مبدل شده است. انتظار می رود در چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی، در بخش هایی شامل «مسابقه سینمای آسیا و اقیانوسیه»، «مرورها و بزرگداشت ها»، «سینمای جهان»، «سینمای کودک»، «فیلمسازان زن»، «مسابقه فیلم های کوتاه و مستقل»، «سینمای نوردیک» و «مسابقه سینمای معناگرا»، بیش از ۱۷۰ فیلم از حدود ۶۰ کشور شرکت کنند.

گفتنی است «پدر آن دیگری» وارد هفته ی هشتم اکران خود به سرگروهی سینمایی استقلال شده است و به تازگی در جشنواره فیلم کودک مانگالور در هند جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر کودک را کسب نموده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>