سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

حکایت یک کارگردان جوان، از وضعیت این روزهای اکران در سینما: هرکس زورش بیشتر باشد اکران نصیبش می‌شود!

neshast-chaghi

قویدل مقصر اصلی عدم نمایش فیلم خود را شرایط کنونی اکران می‌داند و معتقد است هر که زورش بیشتر باشد اکران نصیبش می‌شود.

به گزارش سوره سینما، «چاقی» آخرین ساخته راما قویدل با بازی علی مصفا، حمید فرخ‌نژاد، لادن مستوفی و مهسا کرامتی که سال گذشته برای اولین بار در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد ولی هنوز نتوانسته به اکران عمومی برسد. قویدل پیش از این، زمان اکران این فیلم را بعد از ماه محرم عنوان کرده بود اما بنا به دلایلی نتوانست «چاقی» را بر روی پرده سینماهای کشور ببیند.

وی در گفت‌و‌گویی درباره عدم اکران این فیلم گفت: « ما در طول این چند مدت خیلی تلاش کردیم که «چاقی» را اکران کنیم اما هنوز خبری درباره اکران آن نشده است. در این دوره وضعیت اکران به شدت پیچیده شده و هر که زور بیشتری داشته باشد می‌تواند فیلم خود را اکران کند اما متاسفانه پخش کننده ما هنوز نتوانسته «چاقی» را به روی پرده سینماها بفرستد.»

chaghi

کارگردان «عملیات۱۲۵» می‌گوید تمام تلاش خود را برای اکران «چاقی» کرده است و امروز او دیگر تصمیم گیرنده نیست: «اکران این فیلم دیگر از دست من خارج شده و من تنها می‌توانم به پخش کننده فشار بیاورم که هر چه زودتر این فیلم را اکران کند. الان به علت ترافیک فیلم‌های روی پرده،  فکر نمی‌کنم خیلی زمان مناسبی برای اکران «چاقی» باشد، حال باید ببینیم که بعد از جشنواره و برای اکران عید نوروز، فرصتی پیش بیاید که این فیلم را اکران کنیم یا نه. البته در آن موقع هم با تعداد بسیار زیادی از فیلم‌هایی که از جشنواره می‌آیند مواجه خواهیم شد که متقاضی اکران هستند، اما با توجه به مختصاتی که در سینمای ایران وجود دارد، همه چیز غیر قابل پیش بینی است.»

قویدل که این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه برای ساخت فیلم سینمایی بعد خود است، گفت: «همچنان مشغول نوشتن متن هستیم. البته فیلمنامه به پایان رسیده و مشغول بازنویسی‌ هستیم تا سال آینده این فیلمنامه را مقابل دوربین ببریم. من برای هیچ فیلم‌نامه‌ای به این اندازه وقت و انرژی نگذاشتم و به همین علت فکر می‌کنم که این فیلم‌نامه خروجی بسیار خوبی داشته باشد.»

منبع: آی سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>