سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۴:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

بازار داغ موضوعات ملتهب در جشنواره فیلم فجر/ چند فیلم‌ در جشنواره امسال به موضوع اسیدپاشی پرداخته‌اند؟

fajr-asid

اسیدپاشی از جمله سوژه‌هایی است که در فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال، حضور پررنگی دارد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، موضوع اسیدپاشی از جمله سوژه‌های ملتهبی است که سینماگران تاکنون کمتر به سراغش رفته‌اند، ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که در جشنواره فیلم فجر، یکی از موضوعات مورد علاقه کارگردانان جوان پرداختن به موضوع جنجالی اسیدپاشی است.

لانتوری

رضا درمیشیان کارگردان فیلم توقیفی «عصبانی نیستم» که با ساخت این فیلم حواشی بسیاری را به وجود آورد، یکی از اولین کسانی بود که دست بر روی این موضوع جنجالی گذاشت و با روایت ماجرای پسر جوانی است از طبقه پایین اجتماع که عاشق دختری از طبقه مرفه می‌شود و رساندن داستان این دو به نقطه جدایی، زمینه اسیدپاشی شخصیت پسر فیلم به شخصیت دختر آن را فراهم می‌کند تا یک بار دیگر با استفاده از زوج باران کوثری و نوید محمدزاده داستانی ملتهب را به تصویر بکشد.

lantoori

مریم پالیزبان، اردشیر رستمی، نظام الدین کیایی، حسین پاکدل، رضا بهبودی، بهناز جعفری، مهدی کوشکی، نادر فلاح، ستاره پسیانی، بهرنگ علوی، بهرام افشاری، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، سجاد تابش و یسنا میرطهماسب دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند که بر اساس شنیده‌ها یکی از گزینه‌های احتمالی برای حضور در بخش اصلی جشنواره امسال خواهد بود.

باید منتظر بود و دید که آیا «لانتوری» درمیشیان نیز همچون «عصبانی نیستم» تبدیل به یکی از فیلم‌های پرحاشیه جشنواره خواهد شد یا خیر؟

غیرمجاز

غیرمجاز دومین فیلم این لیست سه تایی است که البته با اطلاعات فعلی این تعداد فیلم را در خود گنجانده است و احتمال دارد که فیلم‌های دیگری نیز پیرامون این موضوع تلخ در جشنواره فجر امسال حضور داشته باشند.

gheyre-mojaz

فیلم سینمایی «غیرمجاز» سومین تجربه کارگردانی حسن یکتا پناه است که داستانی که تاکنون از آن رسانه‌ای شده است، روایتگر ماجرایی اپیزودیک با محوریت زندگی دختری به نام توکا است که برای یافتن نامزدش از شهرستان به تهران می‌آید و در خلال این سفر متوجه ازدواج همسرش با فرد دیگری می‌شود و ماجراهایی در زندگی او رخ می‌دهد که در نهایت ارتباطی با ماجرای اسیدپاشی دارد.

این فیلم که از جمله اولین آثاری بود که برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شده است، از بازی بازیگرانی چون میلاد کی‌مرام ، لیلا زارع و پریوش نظریه بهره برده است و سعی کرده با انتخاب اسمی حساسیت‌زا توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند.

این زن حقش را می‌خواهد

سومین فیلم این لیست «این زن حقش را می‌خواهد» نام دارد که چهارمین تجربه سینمایی محسن توکلی محسوب می‌شود و پیش از این «پانسیون» نام داشت.

البته ماجرای این فیلم کمی با دو اثر قبلی تفاوت دارد؛ داستان این فیلم زندگی دختری را روایت می‌کند که به صورتش اسید پاشیده می‌شود و این دختر می‌کوشد با کار کردن و پس‌انداز دستمزدش، هزینه لازم برای پرداخت دیه قصاص اسیدپاش را فراهم کند.

in-zan

میترا حجار، کامران تفتی، لعیا زنگنه، افسانه پاکرو، روشنک عجمیان، مینا جعفرزاده، رسول توکلی و رضا آشتیانی بازیگران این فیلم هستند.

البته تا زمانی که این فیلم‌ها دیده نشوند، نمی‌توان در مورد میزان التهاب آن‌ها و اهداف دقیق سازندگانش از تولید این آثار اظهار نظر کرد ولی بدون شک سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور این آثار و سایر آثاری که به سراغ ایم‌گونه موضوعات رفته‌اند، یکی از ملتهب‌ترین دوره‌های خود را در پیش رو دارد.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>