سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

واکنش جلیل سامان به پیوستن بازیگران به شبکه جم/ وعده‌های فریبنده جم فقط برای تکنیسین‌های درجه چندم و بازیگران کم‌استعداد وسوسه‌انگیز است

jalil-saman1

جلیل سامان گفت: وعده‌های فریبنده جم ممکن است در شرایط بی‌ثبات فرهنگی کشور برای تکنیسین‌های درجه چندم و بازیگران کم‌استعداد وسوسه‌انگیز باشد، اما در درازمدت در آن سوی مرزها با بازیگران بخت‌برگشته‌ای مواجه خواهیم شد که سرانجام کم‌کار و بیکار خواهند شد.

به گزارش سوره سینما، جلیل سامان فیلمنامه نویس و کارگردان شناخته شده با نگارش یادداشتی نسبت به موضوع کشف حجاب و پیوستن هنرمندان ایرانی به شبکه های ماهواره ای واکنش نشان داد.

در یادداشت وی آمده است:

کشف دیرهنگام یک استحمار فرهنگی!

این روزها خبرهای کشف حجاب و پیوستن بازیگران ایرانی به شبکه جم تاسف برانگیزترین اخباری است که در حوزه فرهنگ می شنوم.

حادثه‌ای که سیاست‌های بیمار فرهنگی کشور در آن بی تاثیر نبوده‌اند. معضل بزرگ، گرایش کاذب و بیش از حد جوانان به بازیگری و بازار کساد تولیدات تلویزیونی و سینمایی است..

فارغ از سیاست های یک بام و دو هوای فرهنگی که زیاد درباره‌اش گفته‌ایم، نباید از جنبه شخصی و هویت هنرمند غافل شویم. در واقع اینها افراد بی استعدادی هستند که علاقه آنها شهرت است، نه هنر بازیگری. حالا اگر دست بر قضا بازیگر شدند چه بهتر! وگرنه مجری‌گری هم می‌کنند و ایضا شو منی یا بازی در سریال‌های چیپ (سخیف) ترکیه‌ای یا مدل پشت مجلات و کشف لباس!

وعده‌های فریبنده جم ممکن است در شرایط بی‌ثبات فرهنگی کشور برای تکنیسین‌های درجه چندم و بازیگران کم‌استعداد وسوسه‌انگیز باشد، اما در درازمدت در آن سوی مرزها با بازیگران بخت‌برگشته‌ای مواجه خواهیم شد که سرانجام کم‌کار و بیکار خواهند شد و به دلیل رفتارهای خلاف عرف و شرع، امکان بازگشت یا کار در کشور را از دست خواهند داد. این بازیگران سرخورده سرانجام باید همان راهی را بروند که بعضی دیگر رفتند. باید برای تبلیغ کالا و لباس مدل و برهنه شوند تا جیب عده‌ای را پر و هوس عده‌ای دیگر را اقناع کنند. این سرانجام فرهنگ برهنگی است.

زنگ خطر از مدت‌ها قبل به صدا در آمده است. اگر مسئولین فرهنگی نمی شنوند، هنرمندان باید خودشان هوای یکدیگر و خودشان  را داشته باشند. باید مواظب باشیم تا در این سراب غرق نشویم. هیچ کس مسئول حماقت‌های دیگری نیست!

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>