سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب

یک حاشیه‌ از نمایش فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در بغداد

majidi-baghdad

«محمد رسول‌الله (ص)» آخرین اثر سینمایی مجید مجیدی در سالن تئاتر ملی مرکز بغداد پایتخت عراق به نمایش در آمد.

به گزارش سوره سینما ، فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شنبه هفته جاری به مدت دو شب در شهر بغداد به نمایش درآمد.

امکان این نمایش در سالن تئاتر ملی مرکز بغداد با همت اداره سینما و تئاتر عراق و با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ عراق فراهم شده است.

حاشیه نگاری یکی از حاضران در سالن نمایش از تاثیر گذاری این فیلم بر تماشاچیان خبر می دهد. او نوشته است:

اگرچه سالن تئاتر ملی در مرکز بغداد، به عنوان پاتوق هنرمندان شناخته می شود اما در زمان نمایش فیلم «محمد رسول الله» در این سالن، همه اقشار مردم عراق حضور یافتند، مسوولان و مقامات بلندپایه ، هنرمندان، روزنامه نگاران، عالمان دین و روحانیون از شیعیان و اهل سنت، زنان چادرپوش و محجبه و غیر محجبه و حتی مسیحیان در لابلای جمعیت بودند، همه آمده بودند تا محمد رسول الله (ص) را از نو بشناسند.

آن لحظه ای که «حلیمه سعدیه»، محمد (ص) شیرخواره را به آغوش کشید تا شیردهد آغاز صحنه ای بود، تا یکباره بغض های فروخورده شیعیان و اهل سنت حاضر در سالن تئاتر ملی عراق به خاطر جوری که این روزها به اسلام و پیامبر رحمت (ص) می شود، ترکیده شود و از هر گوشه سالن، صدای هق هق و گریه تماشاگران، به گوش رسد.

فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی از شهریورماه در سینماهای ایران اکران شده است و چند اکران محدود در کشورهای لبنان، دانمارک داشته است. این فیلم دوران جاهلیت و ظلم و ستمی که به مردم می رود را به تصویر درمی آورد و کودکی و نوجوانی پیامبر اسلام را در این دوران تلخ روایت می‌کند.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>