سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۳۹۴ در ۲:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

داستین هافمن و ویل اسمیت هم به جمع تحریم‌کنندگان اسکار پیوستند

huffman-smith

در پی بالاگرفتن اعتراض‌ها نسبت به غیبت هر گونه غیرسفیدپوست در میان نامزدهای جوایز اسکار، داستین هافمن و ویل اسمیت بازیگران آمریکایی نیز به منتقدان پیوستند.

به گزارش سوره سینما به نقل از بی بی سی، داستین هافمن گفته است که به باور او اسکار به نوعی نژادپرستی ناخودآگاه تنزل یافته است و ویل اسمیت هم اعلام کرده است که در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

امسال برای دومین سال پیاپی هیچ بازیگر سیاهپوست یا اقلیت نژادی دیگری در میان چهار رشته بازیگری اسکار نامزد نشده است.

داستین هافمن که برای اهدای جایزه‌ای ویژه به بیلی کانلی در مراسم جوایز ملی تلویزیونی در بریتانیا به سر می برد، به بی بی سی گفت که به رسمیت نشناختن بازیگران سیاهپوست، بخشی از مشکلی وسیع تر در آمریکاست.

ویل اسمیت، بازیگر فیلم «ضربه مغزی» که نامزد نشدنش برای جایزه بهترین بازیگری در این فیلم، اعتراض هایی را برانگیخته، در گفتگو با برنامه «صبح به خیر آمریکا» مشکل را فراتر از نامزد نشدن خود دانسته و گفته مشکل این است که فرزندان ما به تماشای اسکار خواهند نشست و خود را در آن نخواهند دید.

او گفته است که این بار نمی توانیم صرفا بنشینیم و بگوییم ایرادی ندارد.

پیشتر، جرج کلونی نیز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را متهم کرده بود که در جهت غلط حرکت می‌کند.

با این حال، شریل بون ایزاکز، رئیس آکادمی در بیانیه ای نوشته است که طی چهار سال گذشته در شرایط عضویت در آکادمی تغییراتی داده شده است تا تنوع کافی در میان اعضا تضمین شود، ولی این تغییرات سرعت کافی نداشته است.

۶۳۰۰ عضو آکادمی که از میان اعضای فعال در صنعت سینما انتخاب می‌شوند، هر سال درباره نامزدهای جوایز اسکار رای می دهند.

مراسم اسکار شامگاه یکشنبه ۲۸ فوریه در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>