سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۴ در ۱:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

واکنش بازیگر سرشناس هالیوود به تبعیض نژادی در فیلمسازی

Matt Damon

بازیگر فیلم «آقای ریپلی بااستعداد» مسئله تبعیض نژادی و جنسیتی در آمریکا را خیلی فراتر از موضوع نامزدهای سفیدپوست اسکار می‌داند.

به گزارش سوره سینما، مت دیمن بازیگر فیلم سینمایی «آقای ریپلی بااستعداد» می‌گوید تجارت فیلم راه خیلی درازی تا رسیدن به تنوع نژادی پیش رو دارد. بازیگر نامزد جایزه اسکار اعتقاد دارد که هالیوود برای اینکه در فیلم‌ها بازتابی از تماشاگران را به نمایش بگذارد باید بسیار بیش از این کار انجام دهد.

بازیگر «مریخی» در این باره گفت : «ما اکنون درباره یک بی‌عدالتی سیستمی در موضوع نژاد و جنسیت صحبت می‌کنیم، که خیلی فراتر از اسکار است. اینها مسائلی بزرگ در صنعت و کشور ما هستند.»

جنجال عدم وجود تنوع نژادی از هفته گذشته و پس از اعلام نامزدهای نهایی اسکار در صدر تمامی بحث‌های دنیای سینما قرار گرفته است. از همین روی جمعه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی خبر از تغییراتی گسترده داد که در نتیجه آن تا سال ۲۰۲۰ تعداد اعضای زن و اقلیت آکادمی دو برابر خواهد شد.

دیمن این حرکت آکادمی علوم وهنرهای سینمایی را یک گام نخست شگفت‌انگیز دانست و در ادامه گفت : «اما در نهایت این تنها گام نخست است.»

منبع: خبرآنلاین


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>