سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

نیمی از مردم آمریکا، «اسکار» را نژادپرست می‌دانند!

oscars1

براساس نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا، ۴۴ درصد از مردم این کشور معتقدند که برگزارکنندگان جوایز سینمایی اسکار با اقلیت‌های نژادی مشکل دارند.

به گزارش سوره سینما، در حالی که سیاه پوستان آمریکایی ماه ها علیه نژادپرستی نیروهای پلیس ایالات متحده و محاکم قضایی آن در خیابان های این کشور تظاهرات کردند و فریاد عدالت خواهی سر داده اند، این بار برای تحقق عدالت و رفع تبعیض در اسکار به خیابان ها خواهند آمد.

نهادهای مدافع حقوق بشر نیز رویکرد امسال مقامات مراسم اسکار را عین نژادپرستی خوانده و متذکر شده‌اند که این مقامات با وجود تعدد بازیگران و هنرمندان و وسیع بودن فعالیت سیاه پوستان در سینما، هیچ بازیگر و یا کارگردان را نامزد دریافت جایزه اعلام نکردنده‌اند. در این میان تعداد زیادی از ستاره‌های هالیوود نیز مراسم امسال اسکار با بایکوت کرده‌اند.

در این میان خبرگزاری رویترز نظرسنجی انجام داده است که براساس آن ۴۴ از مردم آمریکا با این مسئله که  اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نژادپرستند، موافق بوده‌اند، البته تنها ۲۳ درصد از آنها با بایکوت کردن این مراسم موافقند.

«اسپایک لی»، «ویل اسمیت»، «جدا پینکت اسمیت»، «تایرس گیبسون» و «مایکل مور» از جمله چهره‌های سرشناس سینمای آمریکا هستند که به طور رسمی اعلام کرده‌اند که اسکار امسال را بایکوت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، در نظرسنجی خبرگزاری رویترز، ۲ هزار و ۴۲۳ نفر طی سه هفته به صورت آنلاین شرکت کرده‌اند.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>