سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۴ در ۱:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

تاکید تهیه کننده «شاهزاده روم» بر وجود بخشی مجزا برای انیمیشن در جشنواره‌ فجر

hamed-jafari

حامد جعفری، مدیر گروه انیمیشن «هنر پویا» معتقد است که فروش بالای «شاهزاده روم» نشان از پتانسیل انیمیشن در جذب مخاطب است و ضروری است که بخشی مجزا برای انیمیشن در جشنواره‌ فجر اختصاص داده شود.

به گزارش سوره سینما، «حامد جعفری»، مدیر گروه انیمیشن «هنر پویا» و تهیه‌کننده‌ی انیمیشن ارزشمند «شاهزاده روم» در باره احتمال وجود بخشی مجزا جهت رقابت آثار انیمیشن در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم قرار است یک بخش مجزا برای انیمیشن در سی‌وچهارمین جشنواره‌ی فجر در نظر گرفته شود و ظاهرا مسئولان توجه شان به بخش انیمیشن بیشتر شده است.

وی افزود: سال گذشته انیمیشن «شاهزاده روم» در جشنواره‌ی فجر به نمایش درآمد و پس از اکران عمومی توانست چهارمین فیلم پرفروش سال لقب بگیرد و این اتفاق نشان از پتانسیل برای انیمیشن در جذب مخاطب دارد.

جعفری در ادامه افزود: این صنعت می‌تواند بسیار سودآور باشد. به شرطی که هم از آن حمایت شود و هم انیمیشن‌سازان کشور بتوانند آثار قابل قبولی را بسازند. ما در کشورمان پتانسیل اینکه در حوزه‌ی انیمیشن به یک قطب در خاورمیانه تبدیل بشویم را داریم و می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن در جهان داشته باشیم. به هر حال درختی که تازه قرار است نهالش کاشته شود، نیاز به مراقبت و حمایت دارد و وقتی آن درخت تنومند شد، دیگر نیاز به حمایت خاصی نیست. صنعت انیمیشن در کشور ما یک صنعتی است که برای شروع نیاز به حمایت دارد.

تهیه‌کننده‌ی «شاهزاده روم» پیرامون پخش این انیمیشن در دوره‌ی قبلی جشنواره فجر گفت: در سال گذشته وقتی انیمیشن «شاهزاده روم» به جشنواره فرستاده شد، این جشنواره اعلام کرد که به خاطر کیفیت بالای این اثر، نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. از طرفی هم نمی‌شد «شاهزاده روم» را در بخش مسابقه شرکت داد، چرا که بخشی مجزا برای رقابت آثار انیمیشن وجود ندارد. اما این اثر در روزهای جشنواره‌ی فجر، در کاخ جشنواره و سینماهای مردمی تهران و شهرستان‌ها به نمایش درآمد. الآن هم ترجیح می‌دهم که صبر کنم و ببینم که نظر نهایی مسئولان در مورد بخش انیمیشن در این دوره از جشنواره چیست.

مسئول گروه انیمیشن «هنر پویا» در پایان پیرامون لزوم وجود بخشی مجزا جهت رقابت آثار انیمیشن در جشنواره فجر اظهار داشت: قطعا برای پیشرفت انیمیشن در کشور، وجود یک بخش مجزا برای انیمیشن در جشنواره‌ی فجر ضروری است. اما همواره این نگرانی وجود دارد که انیمیشن‌های خوب و باکیفیتی در طول یک سال ساخته نشوند و این اتفاق باعث دلسردی مسئولان می‌شود. همان‌طور که یک شبکه برای پویانمایی راه‌اندازی شده، ولی محتوای لازم برای پخش در این شبکه هنوز مهیا نشده است. به هر حال ایجاد بخش انیمیشن در جشنواره‌ی فجر، قسمتی از یک پازل است که برای تکمیل شدن نیاز به اقدامات دیگر دارد.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>