سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
یزدی در گفتگو با «سینمامعیار» بیان کرد:

با تشکیل انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای انقلاب اتفاقات خوبی در راه است / جایزه سینمای امید داریم

yazdi

محسن یزدی دبیر جشن مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب گفت :ان‌شاالله جزئیات این تشکّل هم اعلام می‌شود تا دوستانی که مایلند به این مجمع بپیوندند.

به گزارش سوره سینما ، محسن یزدی دبیر جشن مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب در ارتباط با شروع کار این مجمع در گفتگو با برنامه رادیویی «سینمامعیار» گفت: این مجمع از هفته گذشته کار خود را با نشست خبری آغاز کرد. البته آغاز آن با یک جشن خواهد بود که اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود و در ادامه، ان‌شاالله جزئیات این تشکّل هم اعلام می‌شود تا دوستانی که مایلند به این مجمع بپیوندند. بنده دبیر جایزه هستم و انتخاب دبیر مجمع بعد از جشن سازوکار خود را دارد که انجام و اجرا خواهد شد.

وی در ادامه درباره علت به وجود آمدن این مجمع بیان داشت: رسانه‌های معتقد به انقلاب در حدود سه، چهار سال گذشته به این طرف، مؤثر بودند و حرف هایی برای گفتن داشتند و دارند و درباره سینما مطالبات و دغدغه‌ها و مسائلشان را مطرح کردند. این برای اهل فن ملموس بود و دلمان می‌خواست این فضای رسانه‌ای به شکل گسترده‌تر و منسجم‌تر جلو برود تا مسائل مهم را در سینما از طریق رسانه‌ها پیگیری کنیم. به این شکل که بزرگانی که تخصص سینما دارند و دغدغه‌شان اعتلای سینماست و به فرم و محتوا نیز توجه دارند، بتوانند به این مجمع آمده و عضو شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت شما با جریان‌هایی که در این عرصه وجود دارد چیست، گفت: دوستان ما در سینماانقلاب و جایزه ققنوس کمی عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر به بحث علوم انسانی و سینما نگاه می‌کنند و بحثشان پیوند علمای علوم انسانی با اهالی هنر است. ما رسانه‌ای هستیم و دوستان این مجمع، یا رسانه دارند و یا خودشان اهل قلم هستند و ژورنالیست‌اند. ما ۲ گروه مشترک هستیم و لفظ سینما و انقلاب در ما مشترک است و به همین خاطر ممکن است شباهت‌هایی باشد، امّا هم‌پوشانی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این مجمع در برابر انجمن منتقدان سینما شکل گرفته است، گفت: خیر، کار تقابلی، معنا ندارد و انفعالی است. نه من و نه دوستانم چنین توجّهی نداشتیم و منتقد این انجمن هستیم. اگر مجمع ما راه خود را درست برود، اتفاقات خیلی خوبی می‌افتد.

یزدی سپس به جزئیات جشن اشاره داشت و در این رابطه گفت: با نظرسنجی سه فیلم اعلام می‌شود و در جوایز، به صورت مشخصی جایزه سینمای امید داریم و در جوایز دیگر بحث قصه‌گویی، قهرمان‌محوری و مخاطب‌محوری را مدنظر داریم. سه جایزه هم برای یادداشت‌نویسان، منتقدان و گزارش‌نویسان سینمایی داریم و یک تقدیر ویژه از یک نفر نیز خواهیم داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>