سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۲:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب
سینمای ایران زنده است/

نظر یک منتقد خارجی درباره فیلم «بغض»

boghz

یک منتقد آمریکایی «بغض» ساخته رضا درمیشیان را ادامه منطقی سینمای اصغر فرهادی و رخشان بنی اعتماد دانست.

یک منتقد آمریکایی «بغض» ساخته رضا درمیشیان را ادامه منطقی سینمای اصغر فرهادی و رخشان بنی اعتماد دانست.

سوره سینما – این جشنواره از ۱۴ فروردین در آمریکا آغاز شده و فیلم «بغض» در سه سانس آن به نمایش در می آید که از این میان یک نمایش آن برگزار شده است. یکی از منتقدان آمریکایی درباره این فیلم در بولتن داخلی این جشنواره نوشت: «بعض» به درستی نماینده سینمای مدرن ایران است. سینمایی که با سهراب شهید ثالث و کیارستمی آغاز و نام های معتبری چون اصغر فرهادی، جعفر پناهی و رخشان بنی اعتماد را در خود جای داده است. «بغض»  نشان می دهند سینمای ایران همچنان زنده و پرتکاپو به حیات خود ادامه می دهد. این فیلم یک ترکیب جدید از داستان و واقعیت است. داستان دختر و پسری جوان که عاشق هم هستند  و واقعیتی که ریشه در دنیای امروز دارد و آن مهاجرت است. با پایانی غافلگیرکننده که ساعت ها ذهن را درگیر خود می کند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم کلیولند آمریکا تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت. در این جشنواره  سال گذشته «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی به نمایش درآمد.«بغض» پیش از این در اولین حضور بین المللی خود در بخش رقابتی فیلم های اول سی و ششمین جشنواره فیلم مونترآل کانادا مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و  سپس در  بیست و هشتمین جشنواره فیلم ورشو در کشور لهستان و پنجمین جشنواره فیلم دیدار تاجیکستان و  دومین  جشنواره فیلم های استرالیا و بیست و ششمین جشنواره بین المللی بارباکان اسلواکی و سومین جشنواره فیلم های ایرانی لندن ، دوازدهمین جشنواره فیلم مهاجرت تورنتوی کانادا ، بیستمین جشنواره فیلم هنر فیلمبرداری کمرایمیج، لهستان و دومین جشنواره فیلم هانوی ویتنام ، اولین جشنواره فیلم «کوچی» هند و پنجمین جشنواره بین‏المللی فیلم «جیپور» هند و جشنواره فیلم خاورمیانه ادینبورگ به نمایش درآمده است.

«بغض» به تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی تولید شده و پخش جهانی آن را محمد اطبایی بر عهده دارد. باران کوثری،  بابک حمیدیان و مهران احمدی بازیگران این فیلم هستند.«بغض» در ششمین جشن منتقدان برنده سه جایزه بهترین کارگردانی اول، بهترین تدوین و بهترین فیلم برداری شد.