سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۴ در ۹:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

اعتراض مریل استریپ به تبعیض در هالیوود

Meryl-Streep

مریل استریپ که این روزها به جشنواره بین المللی فیلم برلین سفر کرده، یکی از پر حاشیه ترین مستر کلاس های این جشنواره را به نام خودش رقم زد.

به گزارش سوره سینما، مریل استریپ به بازیگران جوان گفت مشکل تبعیض در هالیوود رفع نمی شود تا این که هیئت مدیره کمپانی ها و استودیو ها از مردان و سفید پوستان خالی تر شوند. او که یک مستر کلاس ۳۰۰ نفره را در برلین برگزار می کرد معتقد است تبعیض جنسیت و نژاد در چهار دهه کار حرفه ای وی همواره دیده شده است. او به همکاران جوانش گفت باید سر و صدا کنند تا بتوانند جایشان را در پشت میزها بگیرند و به روند مثبتی که شروع شده کمک کنند و سرعت بیشتری به آن بخشند.

مریل استریپ همین طور گفت که اگر فقط یک عده خاص مسئول تصمیم گیری برای سینما باشند، به دلیل ذائقه محدودشان، همیشه فقط آثاری در چارچوب سلیقه این افراد تولید می شود. استریپ به همین دلایل معتقد است که به سختی می شود یک مرد ۴۰- ۵۰ ساله سفید پوست را راضی کرد تا در مورد همسران اول یا مادرانشان فیلم بسازند. بازیگر برنده سه جایزه اسکار که رکورد دار نامزدی در مراسم سالانه آکادمی هم هست اما با امیدواری می گوید که مردان جوان تر حاضر به انجام این کار هستند.

تنها چند روز به سالگرد اسکار ۲۰۱۵ باقی است. مراسمی که با سخنان جنجالی پاتریشیا آرکت بازیگر برنده اسکار نقش مکمل زن و پارازیت های مریل استریپ و جنیفر لوپز روی صحبت هایش به شدت حاشیه ساز شد و تا امروز خوراک لازم خبرگزاری ها در مورد تبعیض جنسیت و نژاد در هالیوود را فراهم کرده است. باید دید در مراسم امسال که بالاخره یک مجری سیاه پوست دارد اما هیچ بازیگر سیاه پوستی در آن نامزد اسکار نشده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. چندی پیش تعدادی از سرشناس ترین چهره های سیاه پوست تاریخ سینمای آمریکا مثل ویل اسمیت اعلام کرده بودند به جهت اعتراض، در اسکار ۲۰۱۶ شرکت نخواهند کرد. هفته آینده، همه منتظر ادامه این داستان هستند. در مراسم اسکار هشتاد و هشتم.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>