سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

چهره انقلابی شهید جهان آرا در اجرای تازه «فصل شیدایی»

fasle-sheydayee-khoramshahr

مرکز مُهنا نمایش «فصل شیدایی» را با به تصویر کشیدن چهره انقلابی شهید جهان آرا اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ در استان خوزستان اجرا می کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکزهنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ «مُهنا»، نمایش «فصل شیدایی» تولید مرکز مُهنا، در ادامه حضور در شهرهای مختلف و اجرای نمایش برای اقشار گوناگون مردم، این بار برای مردم شریف خرمشهر و آبادان اجرا می شود.

«فصل شیدایی» که خلقت انسان تا ظهور منجی عالم بشریت را به تصویر میکشد، با حال و هوای شهادت حضرت زهرا (س) منطبق شده و برای این نوبت از اجرای خود مناسب مردم خرمشهر و آبادان هدف گذاری شده است و برای جمعیت بومی این مناطق اجرا می شود.

البته به دلیل همزمانی اجرا با حضور کاروان های «راهیان نور»، مردم در این کاروان ها نیز به تماشای نمایش خواهند نشست.

مرکز مُهنا مطابق هر اجرا، این بار نیز آیتم هایی را برای بومی سازی «فصل شیدایی» برای مخاطبان در نظر گرفته و در این اجرا اتفاقات زندگی شهید جهان آرا و مبارزات پیش از انقلاب او تا ایام دفاع مقدس به تصویر کشیده می شود و اینگونه مخاطبان با بُعد انقلابی زندگی شهید جهان آرا نیز آشنا می شوند.

در بخش دفاع مقدس این نمایش نیز به اتفاقات قرارگاه نصرت با حضور شهید علی هاشمی و عملیاتی که آنجا اتفاق افتاده است پرداخته می شود.

مردم شریف خوزستان پیش از این نیز میزبان این گروه بوده اند و در سال ۸۷ به تماشای نمایش «ستاره صبح» درباره عملیات فتح المبین نشسته اند و حالا دوباره پذیرای مرکز مُهنا خواهند شد.

«فصل شیدایی» با حمایت سازمان فرهنگی رسانه ای اوج، مشارکت راهیان نور و مناطق آزاد اروند و حمایت شهرداری، فرمانداری، اداره برق و سپاه خرمشهر برای اجرا آماده شده است.

عوامل و دست اندرکاران این نمایش مردم شریف خرمشهر، آبادان و تمام اهالی استان خوزستان را برای تماشای آن دعوت می کنند.

«فصل شیدایی» با نویسندگی و روایت رسالت بوذری و به کارگردانی سعید اسماعیلی ۲۶ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵ بعد از نماز مغرب و عشا به مدت ۱۰ شب در ورودی شهر خرمشهر اجرا می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>