سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ فروردین ۱۳۹۵ در ۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

«سینما کلاسیک» این هفته و کارگردانان بزرگ تاریخ سینما/ از «حادثه ماتئی» تا «خاطرات خانوادگی»

matei

این هفته در برنامه «سینما کلاسیک» شبکه نمایش با پخش فیلم های منتخبی از کارگردانان بزرگ تاریخ سینما به خانه مخاطبین می آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی معاونت سیما،  «حادثه ماتئی»، «خاطرات خانوادگی»، «گرسنه»، «خواهران ماکایکو»، «جلادان نیز می میرند»، «ماجراهای مارک تواین» و «پسری از اوکلاهما» فیلم های منتخب این هفته هستند.

«حادثه ماتئی» ساخته کارگردان بزرگ ایتالیایی فرانچسکو رزی و «خاطرات خانوادگی» ساخته والریو زورلینی، دو فیلم از سینمای ایتالیا هستند که این هفته پخش خواهند شد.

داستان «حادثه ماتئی» به سقوط هواپیمای انریکو ماتئی مدیر ایتالیایی شرکت نفتی ای ان ای و مرگ وی می‌پردازد. این فیلم برنده جایزه نخل طلای فرانسه و جایزه گلدن گلوب شده است. فیلم «خاطرات خانوادگی» درام سیاه از زندگی دو برادر با نام انریکو و لورنزو است. انریکو برادر بزرگتر که درگیر زندگی شخصی است از مرگ برادر کوچک خود مطلع می شود و شروع به یادآوری زندگی کوتاه برادرش می کند. مارچلو ماستریانی بازیگر شهیر ایتالیایی در این فیلم نقش آفرینی کرده و به زیبایی نقش خود را ایفا کرده است.

«گرسنه» محصول ۱۹۶۶ سوئد و ساخته هنینگ کارلسون، که برنده بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن شده است، «خواهران ماکایکو» از ساخته های کارگردان شناخته شده ژاپنی، کن ایچیکاوا که برنده ۵ جایزه بین‌المللی و نامزد ۹ جایزه دیگر از جمله نامزدی بهترین فیلم جشنواره ونیز، «جلادان نیز می میرند» ساخته فریتز لانگ کارگردان بزرگ سینما که برای این فیلم نامزد دو جایزه اسکار شد، «ماجراهای مارک تواین» که به داستان زندگی مارک تواین می پردازد و «پسری از اوکلاهما» از ساخته های مایکل کورتیز ، فیلم های کلاسیک دیگری هستند که این هفته در قالب برنامه «سینما کلاسیک» پخش خواهند شد.

گفتنی است برنامه «سینما کلاسیک» هر شب ساعت ۱ بامداد پخش و روز بعد ساعت ۷ و ۱۷ تکرار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>