سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۵ در ۴:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

کوبریک و ویلیام وایلر در «سینما کلاسیک» این هفته

train

سری جدید «سینما کلاسیک» شبکه نمایش که هر شب ساعت ۱ بامداد از این شبکه پخش می شود، این هفته نیز با آثار برجسته سینمای کلاسیک به روی آنتن می رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی معاونت سیما ، «ترن» اثر جان فرانکنهایمر، «رودخانه کانیون»، «راه های افتخار» اثر استنلی کوبریک، «بازگشت پر خطر»، «آرسن لوپن علیه آرسن لوپن»، «دالاس» و «کشور بزرگ» اثر ویلیام وایلر فیلم های منتخب این هفته برنامه سینما کلاسیک است.

«راه های افتخار»، محصول ۱۹۵۷ از ساخته های یکی از مطرح ترین کارگردانان تاریخ سینما استنلی کوبریک است. کوبریک به زیبایی در این فیلم چهره سیاه و زشت جنگ را به تصویر می کشد. فیلم در زمان پخش تنها نامزد بهترین فیلم جایزه بفتا شد اما بعدها بسیار مورد توجه قرار گرفت و تحسین شد. کرک داگلاس در این فیلم نقش اصلی را بر عهده داشت.

«کشور بزرگ» محصول ۱۹۵۸ از آثار یکی دیگر از کارگردانان شناخته شده تاریخ سینما ویلیام وایلر است. «کشور بزرگ»که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شده است، داستان مرد متشخصی با بازی گریگوری پک است که برای ازدواج با دختر یکی از سرشناس به غرب وحشی آمده است. گریگوری پک، جین سیمونز، چارلتون هستون و برل ایوز در برابر دوربین ویلیام وایلر قرار گرفته اند.

گفتنی است برنامه «سینما کلاسیک» هر شب ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش و روز بعد ساعت ۷ و ۱۷ تکرار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>