سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

داوران بخش «بین‌المذاهب» جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند

davaran-beinolmaazaheb

یک داور ایرانی و دو داور خارجی هفت فیلم بخش بین المذاهب سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را داوری می‌کنند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری، سیدمصطفی محقق داماد از ایران، اشتفان فوئرنر از آلمان و ماگالی ون ریت از فرانسه هیات داوران بخش بین‌المذاهب جشنواره جهانی فیلم فجر را تشکیل می‌دهند. در این بخش، فیلم‌های سینمایی «غزل غزل‌ها»، «سلوک نفس»، «ازدواج با عشق در کابل»، «زمناکو»، «مادام کوراژ»، «نفس» ، «نورفولک» ، «شهید» و «کوهستان جادویی» داوری می‌شوند.

سید مصطفی محقق داماد

سید مصطفی محقق داماد، در سال ۱۳۲۴ در شهر قم در یکی از اصیل‌ترین خانواده‌های روحانیت شیعه، چشم به جهان گشود. او پس از طی دوران تحصیلات مقدماتی وارد حوزه علمیه قم شد، تا آنکه در سال ۱۳۴۸ موفق شد از علما و مراجع وقت، درجه «مجتهد» کسب کند. او عمده دوره علوم عقلی و حکمت اسلامی را نزد استاد مرتضی مطهری و فقه و اصول تحلیلی را نزد آیات عظام، آملی لاریجانی و مرتضی حائری یزدی طاب ثراهم آموخت و به تدریس در حوزه قم پرداخت.

او پس از آنکه از دانشگاه تهران موفق به دریافت درجه لیسانس و فوق لیسانس در حقوق و فلسفه اسلامی شد، در بخش حقوق بین‌الملل به دانشگاه فرانسوی زبان لوون بلژیک وارد و در سال ۱۹۹۵ موفق به دریافت درجه علمی دکترا شد. او در سال ۱۳۶۰ ، به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و در سال ۱۳۶۵ به عضویت هیأت علمی دانشکده حقوق درآمد. او در سال ۱۳۷۰ به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم پذیرفته شد. محقق داماد هم اکنون استاد دانشکده حقوق و رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم است و عضو هیأت امنا و مجامع علمی چندین دانشگاه و مرکز علمی است. او تاکنون ۱۶ جلد کتاب و ده‌ها مقاله در حقوق و فلسفه دین به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی تألیف کرده است.

او عضو پیوسته فرهنگستان و استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و به‌ زبان‌های‌ عربی‌، انگلیسی‌ و فارسی تسلط دارد. او پژوهشگر نمونه سال ۱۳۷۷، پژوهشگر نمونه سال ۱۳۸۷، برنده رتبه اول فقه، اصول ، حدیث و علوم قرآنی جشنواره بین المللی فارابی سال ۱۳۸۷ به واسطه تالیف چهار جلد قواعد فقه،‌ یکی از ۱۰ برگزیده برتر جشنواره پژوهشگران نمونه کشور سال ۱۳۸۷ است.

از جمله سوابق علمی او می‌توان به عضویت در شورای‌ علمی‌ مرکز دایره‌المعارف‌ بزرگ‌ اسلامی (از ۱۳۶۳)، استاد و ریاست‌ گروه‌ حقوق‌ دانشگاه شهید بهشتی (۱۳۶۵)،‌ ریاست گروه‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامی فرهنگستان‌ علوم‌ ایران‌ (۱۳۷۰) و … اشاره کرد.

اشتفان فوئرنر

اشتفان فوئرنر متولد سال ۱۹۶۵ در بامبرگ آلمان است. او در دانشگاه‌ بامبرگ و پاریس در رشته الهیات کاتولیک تحصیل کرده است. فوئرنر فعالیت حرفه‌ای‌ را از سال ۱۹۹۱ با خبرنگاری رادیو برای آرچدایوسس بامبرگ آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۶ به عنوان خبرنگار رادیویی به آرچدایوسس برلین منتقل شد و در سال ۱۹۹۷ به عنوان مسئول بخش سینما و همینطور در سال ۲۰۰۳ به عنوان رئیس اداره مطبوعاتی در آرچدایوسیس برلین مشغول به کار بود. فوئرنر از سال ۱۹۹۷ یکی از اعضای کمیته فیلم کاتولیک آلمان است و به عنوان یکی از اعضای هیات داوران خارجی در جشنواره‌‌های مهمی مثل کن، کاتبوس، برلین و … هم حضور داشته است.

ماگالی ون ریت

ماگالی ون ریت سال ۱۹۵۶ در فرانسه متولد شد. او دبیر کل موسسه سیگنس در فرانسه و رئیس بخش اروپایی این موسسه است. او همچنین در وب‌سایت سیگنس و شبکه‌ کلیساهای کاتولیک فرانسوی و رسانه‌های کاتولیک فرانسوی (رادیو، تلویزیون و مجلات) به عنوان خبرنگار و منتقد سینمایی فعالیت می‌کند.

ون ریت از سوی اتحادیه ژورنالیست‌های سینمایی، یک کرسی از هیئت مدیره فیپرشی را از آن خود کرده و همچنین از سال ۲۰۰۰ جزو اعضای هیئت داوران فیپرشی و سیگنس و جایزه کلیسای جهانی است.

او یکی از اعضای هیئت داوران سیگنس در شهرهایی همچون آمینس، آلبا، تولوز، پاریس، ونیز، فسترویا، ماردل‌پلاتا محسوب می‌شود. ریس همچنین داور جایزه کلیسای جهانی در جشنواره‌های کارلووی‌واری (۲۰۰۵)، لوکارنو (۲۰۰۶)، برلین (۲۰۰۸)، ایروان (۲۰۱۰)، کی‌یف (۲۰۱۲)، کن (۲۰۱۲) بوده است.

او به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جایزه فیپرشی در قاهره در سال ۲۰۰۸، آنکارا در سال ۲۰۱۳ و جایزه بین‌الادیان جشنواره فیلم فجر (۲۰۱۴-۲۰۱۰) هم شرکت کرده است. از دیگر عناوین حرفه‌ای ون‌ریت می‌توان به منتقد هنری، فرهنگی و مذهبی وب‌سایت دیوسیس‌آف لیون(۲۰۱۳-۲۰۰۸)؛ منتقد سینمایی در بخش ارتباطات همین وب‌سایت (۲۰۰۳-۲۰۰۸)؛ از اعضای مطبوعاتی جایزه کلیسای جهانی در جشنواره کن (۲۰۰۷-۲۰۰۲) و منتقد سینمایی شبکه رادیوهای کاتولیک فرانسه (FFRC)(1990-2002) اشاره کرد.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود. برای اطلاع از اخبار این رویداد به سایت جشنواره با نشانی www.fajriff.com مراجعه کنید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>