سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

بازگشت سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان» به سینما!

star-wars

سه گانه اصلی سری فیلم‌های محبوب و علمی تخیلی «جنگ ستارگان» مجددا در سینماهای آمریکا به روی پرده می‌رود.

به گزارش سوره سینما، سه فیلم «امیدی تازه» (۱۹۷۷)، «امپراطوری ضربه می‌زند» (۱۹۸۰) و «بازگشت جدای» (۱۹۸۳) که از آن به عنوان سه‌گانه اصلی از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان یاد می‌شود، از تاریخ ۳۰ اوت پس از سال‌ها در سینماهای آمریکا اکران می‌شود.

قرار است این سه فیلم با فرمت اکران سال ۱۹۹۷ اکران شود و در بیشتر سینماها به صورت پیاپی و در قالب یک فیلم به روی پرده برود.

پبه گزارش ورایتی، پس از ساخت سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳، «جورج لوکاس» سه‌گانه‌ای پسانگر از این فیلم را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ شامل فیلم‌های «تهدید شبح» (۱۹۹۹)، «حمله کلون‌ها» (۲۰۰۲) و «انتقام سیت» (۲۰۰۵) ساخت و در ادامه و پس از یک وقفه هفت ساله حق ساخت این مجموعه فیلم را در سال ۲۰۱۲ به قیمت چهار میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.

سال گذشته هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم که اولین محصول کمپانی دیزنی بود تحت عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی‌.جی آبرامز» اکران شد و به فروش بیش از دو میلیارد دلار دست یافته است و نام خود را در کنار «آواتار» و «تایتانیک» به عنوان سه فیلم تاریخ سینما ثبت کرده که به فروش بیش از دو میلیارد دلار در گیشه جهانی ست یافته‌اند.

اما رکورد بی‌همتای قسمت «جنگ ستارگان» مربوط به گیشه سینمای آمریکا می‌شود، جاییکه این فیلم با فروش ۹۰۰ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا نام گرفت.

کمپانی دیزنی اخیرا ساخت هشتمین قسمت از این سری فیلم را در لندن آغاز کرده است. دراین فیلم که هنوز نام اصلی آن اعلام نشده، نویسندگی و کارگردانی بر عهده «رایان جانسون» است و شاهد بازگشت بازیگرانی چون «مارک همیل»، «کری فیشر»، «آدام درایور»، «دیزی ریدلی»، «جان بویگا»، «اسکار ایساک»، «لوپیتا نیونگو» به این مجموعه هستیم، ضمن این که «بنسیو دل تورو» و «لاورا درن» دو بازیگر جدید این قسمت جدید این فیلم علمی تخیلی هستند.

۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان تاریخ اکران هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» اعلام شده است.

منبع: ایسنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>