سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۱:۱۹ ق.ظ چاپ مطلب

بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» در نقش وینستون چرچیل

Gary_Oldman

داستان فیلم در جریان جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و جو رایت کارگردان فیلم تحسین‌شده «تاوان» هدایت این پروژه سینمایی را بر عهده دارد.

به گزارش سوره سینما، گری اولدمن بازیگر ۵۸ ساله انگلیسی نقش وینستون چرچیل نخست‌وزیر سابق بریتانیا را در درام جنگی «تاریک‌ترین ساعت» بازی خواهد کرد. داستان فیلم در جریان جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و جو رایت کارگردان فیلم تحسین‌شده «تاوان» هدایت این پروژه سینمایی را بر عهده دارد.

به گزارش امپایر، داستان «تاریک‌ترین ساعت» (Darkest Hour) در سال ۱۹۴۰ و همزمان با نخستین روزهای نخست‌وزیری وینستون چرچیل رخ می‌دهد. در آن روزها، بریتانیا با تهدید جدی از سوی آلمان نازی روبه‌رو شده بود و چرچیل شدیدا تحت فشار قرار داشت. شدت فشارها به قدری بود که احتمال می‌رفت چرچیل در مقابل خواسته‌های هیتلر تسلیم شود و تن به معاهده‌ای بدهد که بریتانیا را تبدیل به عروسک خیمه‌شب ‌بازی رایش سوم کند.

آنتونی مک‌کارتن فیلمنامه‌نویس «نظریه همه چیز» (ساخته جیمز مارش) نگارش سناریوی این پروژه را بر عهده داشته است. مک‌کارتن علاوه بر نویسندگی، به عنوان تهیه‌کننده در روند تولید «تاریک‌ترین ساعت» حضور خواهد داشت.

قرار است فیلمبرداری پروژه از اوایل تابستان آینده شروع شود. رایت سال گذشته فیلم فانتزی و پرخرج «پن» را بر پرده سینماها داشت که جزو تولیدات عظیم استودیوی «برادران وارنر» بود. با این حال، فیلم با وجود چهره‌های سرشناسی مانند هیو جکمن و رونی مارا در گیشه شکست خورد و باعث ناامیدی سازندگانش شد.

در حالی که به نظر می‌رسید رایت نتواند به این زودی‌ها از زیر بار این شکست مفتضحانه کمر راست کند و استودیوها حاضر به همکاری با او نباشند، اما کارگردان ۴۳ ساله پیشاپیش با ساخت فیلم‌ موفقی مانند «تاوان» ثابت کرده در کارگردانی درام‌های تاریخی، احتمالا موفق‌تر از بلاک‌باسترهای فانتزی و اقتباسی عمل می‌کند.

منبع: آی سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>