سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

«هفته منتقدان» کن ۲۰۱۶ بدون فیلم‌های امریکایی

can

کمیته انتخاب «هفته منتقدان»، امسال از میان ۱۱۰۰ اثر ارسال شده، ۱۰ فیلم را به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کرده‌اند که آثار شش کارگردان فیلم اولی و چهار کارگردان فیلم دومی را شامل می‌شود.

به گزارش سوره سینما، با گذشت چهار روز از اعلام آثار راه‌یافته به بخش رقابتی و غیر رقابتی جشنواره فیلم کن، برگزارکنندگان امروز (دوشنبه) فهرست فیلم‌های بخش «هفته منتقدان»ِ جشنواره امسال را نیز اعلام کرده‌اند که در این میان هیچ اسمی از فیلم‌های امریکایی به چشم نمی‌خورد. «هفته منتقدان» که به عنوان بخش موازی همزمان با جشنواره کن برگزار می‌شود و به نمایش آثار کارگردان‌های فیلم‌اولی یا فیلم‌دومی اختصاص دارد امسال توجه ویژه‌ای به تولیدات اروپایی داشته است.

به گزارش ورایتی، همچنین فیلم‌هایی از کشورهای ترکیه، لبنان، کامبوج و سنگاپور در پنجاه و پنجمین دوره «هفته منتقدان» روی پرده خواهند رفت. کمدی «In Bed With Victoria» ساخته ژوستین تری‌یت ۱۲ ماه مه در این بخش به نمایش در می‌آید. فیلم روایتگری طنزآمیز و امروزی از زندگی یک مادر جوان و مجرد است که سعی دارد بین زندگی کاری و شخصی‌اش تعادل ایجاد کند.

کمیته انتخاب «هفته منتقدان»، امسال از میان ۱۱۰۰ اثر ارسال شده، ۱۰ فیلم را به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کرده‌اند که آثار شش کارگردان فیلم اولی و چهار کارگردان فیلم دومی را شامل می‌شود.

شارل تسون دبیر «هفته منتقدان» در خصوص علت غیبت فیلم‌های امریکایی در این بخش گفته آثاری که در جشنواره ساندنس امسال به نمایش درآمدند، حسابی باعث ناامیدی او شدند. این در حالی است که سال گذشته، چهار فیلم از امریکا در بخش «هفته منتقدان» به نمایش درآمد. تسون اضافه کرده: «بعد از نمایش فیلم‌هایی مانند «پناه بگیر» و «It Follows»، احتمالا توقع‌مان نسبت به فیلم‌های امریکایی زیادی بالا رفته. در عین حال، امسال فیلم‌هایی که از فرانسه، جنوب اروپا، آسیا و خاورمیانه به دفتر جشنواره ارسال شدند، تاثیرگذارتر بودند و فرصتی را برای کشف استعدادهای جدید و کشورهای ناشناخته در اختیارمان گذاشتند.»

 

فهرست فیلم‌های راه یافته به بخش «هفته منتقدان» جشنواره کن ۲۰۱۶ به شرح زیر است: 

نمایش‌های ویژه

فیلم افتتاحیه: «In Bed With Victoria» ساخته ژوستین تری‌یت / فرانسه – فیلم دوم

«روزهای خوش به زودی فرا خواهند رسید» ساخته الساندرو کومودین / ایتالیا – فیلم اول

«آپنه» ساخته ژان کریستوف موریس / ترکیه – فیلم اول

مسابقه

«آلبوم» ساخته مهمت جان مرتُگلو / ترکیه – فیلم اول

«جزیره الماس» ساخته داوی چو / کامبوج، فرانسه – فیلم دوم

«خام» ساخته ژولیا دوکورنو / فرانسه – فیلم اول

«میموساس» ساخته الیور لاسه / اسپانیا – فیلم دوم

«یک هفته و یک روز» ساخته آساف پولونسکی / رژیم صهیونیستی – فیلم اول

«ترامانتین» ساخته واچی بولگورژیان / لبنان – فیلم اول

«پرنده زرد» ساخته کی. راجاگوپال / سنگاپور – فیلم اول

منبع: آی سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>