سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۳۹۵ در ۳:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

آنجلینا جولی نقش لورن باکال را تکرار می‌کند

angelina-jolie

کنت برانا بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرلندی قصد دارد به زودی پروژه بازسازی فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» ساخته سیدنی لومت را آغاز کند و آنجلینا جولی به احتمال زیاد در نقش شخصیتی که زمانی لوران باکال بازیگر نامدار سینمای کلاسیک ایفاگر آن بود، جلوی دوربین خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از هالیوود ریپورتر، بازیگر برنده اسکار که این روزها بیش‌تر تمرکزش را متوجه کارگردانی پروژه‌های سینمایی مستقل و همچنین فعالیت به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل کرده است، با پیشنهاد بازی در نقش یکی از شخصیت‌های رمان «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» نوشته آگاتا کریستی روبه‌رو شده است. «خانم هریت هوبارد» همان شخصیتی است که بیش از چهار دهه پیش، لورن باکال بازیگر محبوب سینمای کلاسیک در نسخه اقتباسی سیدنی لومت نقش او را بر پرده سینما ایفا کرد.

برانا کارگردان که ساخت فیلم‌هایی مانند «ثور»، «جک رایان» و «سیندرلا» در کارنامه خود دارد، فیلم کلاسیک سیدنی لومت را در قالب نسخه‌ای امروزی بازسازی خواهد کرد. داستان فیلم که با اقتباس از رمان کریستی روایت می‌شود، دنبال‌کننده ماجراهای هرکول پوآرو کارآگاه مشهور بلژیکی و تلاش‌های او برای حل یک پرونده قتل است که در قطار معروف رخ داده است.

ظاهرا برانای ۵۵ ساله که در گذشته در فیلم‌های معروفی همچون «شهرت»ِ وودی آلن، «غرب وحشی وحشی» و «هری پاتر و تالار اسرار» بازی کرده، قصد دارد خودش در نقش هرکول پوآرو جلوی دوربین برود؛ شخصیتی که در فیلم لومت توسط آلبرت فینی به تصویر کشیده شده بود.

جولی و سازندگان وارد مرحله نهایی مذاکرات خود شده‌اند و حضور بازیگر ۴۱ ساله در نقش خانم هریت هوبارد یکی از مسافران قطار که ضمنا از مظنونین اصلی پرونده قتل است، تا حدود زیادی قطعی شده است. اسامی دیگر بازیگران فیلم هنوز اعلام نشده، اما گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که علاوه‌بر جولی، ستاره‌های سرشناسی در این فیلم حضور خواهند داشت.

در فیلم کلاسیک لومت، به جز فینی و باکال، چهره‌های معروفی همچون اینگرید برگمان و شان کانری نیز ایفای نقش کرده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است فیلمبرداری اصلی فیلم از اواسط پاییز امسال آغاز شود و لندن و مالیتا لوکیشن‌های اصلی فیلم خواهند بود. مایکل گرین نویسنده فیلم ابرقهرمانی «فانوس سبز/ Green Lantern» نگارش سناریوی این پروژه را برعهده داشته است.

استودیوی فاکس پخش نسخه بازسازی‌شده «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» را برعهده دارد و از ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ (یکم آذر ۹۶) همزمان با داغ شدن فصل جوایز ساخته برانا را روانه پرده سینماها خواهد کرد.

منبع: آی سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>