سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ تیر ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

رونمایی از پوستر جشنواره ونیز ۲۰۱۶

venice 2016

پوستر ویژه هفتادوسومین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با تصوبری توصیف‌گر «لحظه انتظار در سینما» رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما، پوستر جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶ که برای پنجمین سال پیاپی توسط «سیمونه ماسی» هنرمند مطرح ایتالیایی طراحی شده است، بیننده را به احساس کردن  لحظاتی قبل از آغاز نمایش یک فیلم دعوت می‌کند.

«سیمونه ماسی» که چند سالی است طراحی پوستر قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان را بر عهده دارد، در سال ۲۰۱۲ با ساخت سکانس کوتاه آغازین جشنواره فیلم ونیز شامل ۳۰۰ تصویر برگزفته از فیلم‌های کارگردانی چون «فلینی»، «انجلوپولوس»، «وندرس»، «تارکوفسکی» و «تروفو» که همگی با دست کشیده شده بودند موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه از جوایز «دیوید دی‌دوناتلو»موسوم به اسکار سینمای ایتالیا شد.

«ماسی» که از او به عنوان یکی از آخرین بازماندگان در میان پیشگامان انیمیشن استاپ موشن یاد می‌شود که همه طراحی‌های خود را با دست و بدون استفاده از کامپیوتر خلق می‌کند، تاکنون موفق به دریافت ۲۰۰ جایزه گوناگون از جشوارهای سینمایی در سراسر جهان شده است.

بنابر اعلام وبسایت جشنواره ونیز، این هنرمند ایتالیایی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، چهار پوستر جشنواره فیلم ونیز که روی هم رفته یک داستان ادامه‌دار را تشکیل می‌دادند با الهام از فیلم‌های «پاریس تگزاس» ساخته «ویم وندرس»، «چهارضد ضربه» از «تروفو»، «ابدیت و یک روز» به کارگردانی «تئو آنجلوپولوس» و «و کشتی به راهش ادامه می‌دهد» از «فدریکو فلینی» طراحی کرد.

هفتادوسومین جشنواره بین المللی فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان از تاریخ ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور ماه) برگزار می‌شود و امسال «سم مندس» کارگردان مطرح آمریکایی فیلم‌هایی چون «زیبای آمریکایی» و «اسکای فال» در راس هیئت داوران بخش رقابتی قرار دارد.

منبع: ایسنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>