سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش فیلم‌های «مزارشریف» و «سکوت رعنا» در جشنواره «تامیل نادو» هند

tamilnadu-hozeh

دو فیلم سینمایی «مزارشریف» و «سکوت رعنا» از تولیدات سازمان سینمایی حوزه هنری در جشنواره بین‌المللی فیلم «تامیل نادو» کشور هند حضور دارند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ، فیلم‌ سینمایی «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده و «سکوت رعنا» به کارگردانی بهزاد رفیعی از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری، در بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «تامیل نادو» کشورهند به نمایش درخواهد آمد.

فیلم سینمایی «مزار شریف» در روز اول جشنواره چهارشنبه ۱۹ آبان و فیلم سینمایی «سکوت رعنا» نیز در روز دوم این جشنواره پنجشنبه ۲۰ آبان به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «مزارشریف» که در سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه و سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را دریافت نمود، پیش‌تر در چندین جشنواره بین‌المللی حضور داشته است. این فیلم به داستان حمله تروریستی طالبان به کنسولگری جمهموری اسلامی ایران در شهر مزارشریف می‌پردازد که طی آن تعدادی از دیپلمات ایرانی به شهادت رسیدند.

فیلم سینمایی «سکوت رعنا» جایزه بهترین فیلم کودک از جشنواره «کیندرکینو» کشور آلمان را از آن خود کرده است. همچنین این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک شارجه نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بود. پیش‌تر این فیلم در نوزدهمین جشنواره کودک هند به نمایش درآمد که با استقبال بی نظیر تماشاگران روبرو شد.این فیلم داستان دختری هفت ساله است به نام رعنا که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می‌کند و دارای یک مرغ خاصی است، به نام کاکلی.

جشنواره بین‌المللی فیلم «تامیل نادو» از ۱۹ الی ۲۱ آبان ماه در شهر چنای کشور هند برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>