سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۳۹۵ در ۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

جواد نوروز بیگی: سینماهای حوزه هنری با پردیس‌ها رقابت می‌کنند

norooz-beigi

جواد نوروز بیگی تهیه‌کننده سینما حرکت حوزه هنری در ساخت سینماها را به نفع کل سینمای ایران می‌داند.

به گزارش سوره سینما ، جواد نوروزبیگی با اشاره به رونق فروش فیلم‌ها در سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر ما ۳۰۰ سالن در کشور داریم که متاسفانه جوابگوی تولیداتمان نیست. توجه داشته باشید که پیش از انقلاب ما حدود ۵۰۰ سالن سینما داشتیم و جمعیت هم خیلی کمتر از حالا بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر سینما یکی از تفریح‌های فرهنگی خانواده‌ها بوده است و کمبود سالن خوب و استاندارد چنین موقعیتی را در اختیار بسیاری از خانواده ها قرار نمی‌دهد تا بتوانند فیلم‌ها را در سالن های خوب و با کیفیت تماشا کنند.

وی افزود: برای مثال دیروز به پردیس کوروش رفتم تا در جریان اکران فیلم «سلام بمبئی» قرار بگیرم و متاسفانه جمعیت انبوهی را در این مجتمع فرهنگی دیدم که موفق به تهیه بلیت نشده بودند، چراکه سالن ها پاسخگوی چنین جمعیتی نبودند.

تهیه کننده فیلم «سلام بمبئی» ادامه داد: تعدادی از سالن‌های ما بسیار قدیمی هستند و سیستم پخش فیلم در آنها با کیفیت نیست و خانواده ها رغبتی به فیلم دیدن در چنین سالن هایی ندارند. این موضوع ربطی به اینکه سینما در چه نقطه‌ای از شهر باشد ندارد. در حال حاضر در جنوبی ترین نقطه شهر سالنی وجود دارد که خانواده ها به آن اقبال نشان می‌دهند اما در مرکز شهر سینماهایی هستند که خانواده ها احساس می‌کنند برایشان مناسب نیست.

تهیه‌کننده فیلم «طبقه حساس» گفت: سالن‌های مرکز شهر و سینماهای قدیمی احتیاج به مرمت و بازسازی دارند. اگر مخاطب با صندلی‌های شکسته، خراب و سالن های کهنه و سیستم پخش ضعیف مواجه شود دیگر علاقه ای به فیلم دیدن هم نخواهد داشت و اگر یک بار به چنین سالنی برود برای بار دوم مراجعه نخواهد کرد.

نوروزبیگی گفت: بسیاری از شهرهای ما فاقد سالن سینما هستند. برای مثال شهر رامسر یک سالن سینما دارد که در این سالن هم فیلم های مختلف در سئانس‌های متفاوت اکران می شود، هم کنسرت اجرا می‌شود و هم تئاتر. این سالن برای اکران فیلم های سینمایی ساخته شده و نباید کاربری دیگری داشته باشد اما بخاطر محدودیت و نبود سالن خوب و نوساز از این سالن برای کارهای فرهنگی دیگر نیز استفاده می‌شود. در بسیاری از شهرها همین یک سالن هم وجود ندارد و جوانی اگر بخواهد فیلم‌های روز را ببینید باید به شهرهای مجاور برود.

وی افزود: ما به شدت به اضافه شدن سالن‌های سینما احتیاج داریم. مردم حتی از نمایش فیلم سیار هم استقبال می کنند که نشان دهنده نیاز آنها به تفریح فرهنگی است.

نوروزبیگی ساخت سالن‌های سینما توسط حوزه هنری را به نفع کلیت سینما دانست وگفت: خدا را شکر حوزه هنری در سال‌های اخیر اقدام به ساخت سالن های سینما و مرمت سالن های قدیمی کرده است. من بعضی از این سالن ها را دیده ام و از به روز رسانی آنها بسیار خوشحالم. این موضوع هم به نفع حوزه هنری است، هم به نفع مردم و مخاطبان سینما و هم به نفع کلیت سینما. حوزه هنری در حال حاضر از پخش فیلم‌ها سود می برد چون سالن های خوبی دارد و در جذب مخاطب موفق عمل می کند. سالن های این نهاد با پردیس‌ها برابری می‌کنند و هرچقدر در راه ساخت سالن‌های جدید و بازسازی سالن ها کوشا تر باشد بیشتر بهره مند خواهد شد و سینمای ایران نیز از این موضوع بهره خواهد برد.

تهیه‌کننده «سکوت رعنا» در پایان گفت: ساخت سالن‌های خوب و شیک و بازسازی سالن‌های قدیمی احترام به مخاطب است . مردم دوست دارند در سالن‌های تمیز و شیک و با سیستم پخش مناسب و به روز فیلم ببینند و در چنین سالن‌هایی احساس بهتری دارند .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>