سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نمایش فیلم «خاطرات پاییزى» به نفع قربانیان جنگ توسط سازمان ملل و اتحادیه اروپا

khaterat-jang

فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخرموسوی توسط سازمان حمایت از قربانیان جنگ در پایتخت اکراین به نمایش در آمد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی ویکتور ویلهلم و سید امیر سیدزاده که در بخش غیررقابتی هنر و تجربه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، توسط سازمان حمایت از قربانیان جنگ، وابسته به سازمان ملل و اتحادیه اروپا جمعه، روز ۲۴ مارس ۲۰۱۷ ، با حضور شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی از چند کشور و سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در پایتخت اکراین به نمایش در آمد.

در این مراسم که با سخنرانی شخصیت‌هاى فرهنگى جهانى  همراه بود، دیپلم افتخار و مدال یادبود به عوامل فیلم «خاطرات پاییزی» برای به تصویر کشیدن عاشقانه‌ای ضد جنگ و حمایت از قربانیان جنگی، اهدا شد.

این مراسم در شهر کی یف و آمفی تئاتر دانشکده ملی علوم سیاسی و روابط بین الملل ماوپ ( Maoup) برگزار شد.

در این برنامه  ۳ نفر از بازیگران فیلم از طرف گروه سازنده حضور داشتند و به رسم یادبود دقایقی برای حاضران سخنرانی کردند و پیام تشکر گروه اجرایی فیلم «خاطرات پاییزی» را به حاضران در مراسم رساندند.

همچنین در این مراسم صندوقی برای حمایت مالی از قربانیان جنگی در سالن تعبیه شده بود که با استقبال حضار همراه بود.

«خاطرات پاییزی» محصول مشترک ایران، چک و اوکراین است که توسط ویلهلم کرتیو سنتر (جمهوری چک) و افرند فیلم آریا (ایران) با همکاری اُپتیما فیلم (اوکراین) ساخته شده است.

فیلمنامه «خاطرات پاییزی» را کاترین تورچانیکووا، علی فخرموسوی و ویکتور ویلهلم بر اساس داستانی از علی فخر موسوی نوشته‌اند.

این فیلم عاشقانه‌ای ضد جنگ است و قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

نازنین احمدی شاهپورآبادی، الکساندر ایگناتوشا، دِمیترُ لِنارتوویچ، تاتیانا یوریکووا، گالینا یابلونسکا و نَظَر رِگوش بازیگران این فیلم هستند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهره‌پردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا.

فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» پیش از این فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی Dream City 2016 بوده و در  جشنواره بین المللی کرونا کارپات ۲۰۱۶ حضور داشته است.

این فیلم همچنین موفق به کسب جایزه ارکیده طلایی و فیلم منتخب مردمی از جشنواره ترنُپیل ۲۰۱۶ اکراین و همچنین نشان افتخار از سازمان قربانیان و سربازان جنگی وابسته به سازمان ملل و اتحادیه اروپا ۲۰۱۷ شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>