سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۱:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

دیدار رییس موسسه فرهنگی اکو و سفیر قرقیزستان در ایران

ecco

رییس موسسه فرهنگی اکو و عوض بیک عبدالرزاق اف سفیر قرقیزستان در ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی اکو، عوض بیک عبدالرزاق اف سفیر کشور قرقیزستان در ایران میزبان محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو شد.

بنابراین گزارش، در آغاز این دیدار، مظاهری ضمن شرح فعالیت های صورت گرفته از آغاز سال ۲۰۱۷ تا کنون در موسسه اکو، بیان کرد: اکو فرهنگی بر اساس منشور خود عهده دار توسعه روابط فرهنگی میان اعضای این منطقه است.

وی گفت: این موسسه طی سالهای گذشته همواره تلاش کرده است تا علاوه بر به اشتراک گذاشتن فرهنگ، هنر و ادب کشورهای منطقه اکو با یکدیگر، آنها را به دیگر کشورها نیز معرفی نماید.

رییس موسسه فرهنگی اکو در ادامه بیان داشت: ما همواره آمادگی خود را برای همکاری های بیشتر با قرقیزستان اعلام می کنیم و همانگونه که در گذشته نسبت به مشارکت در برگزاری جشنواره جشنواره فیلم کوتاه در بیشکک و سایر شهرهای قرقیزستان اقدام شد، از ایده و پیشنهادهایی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی جدید نیز استقبال خواهیم کرد.

مظاهری همچنین افزود: هر کجا نامی از قرقیزستان برده می شود، نام چنگیز آیماتوف نویسنده شهیر قرقیز نیز به ذهن متبادر می شود و در صورت تمایل قرقیزستان، امکانات موسسه فرهنگی اکو برای برگزاری بزرگداشت این نام آور قرقیز در خدمت برگزاری این رویداد خواهد بود.

در ادامه این نشست، عوض بیک عبدالرزاق اف ضمن ابراز خرسندی از حضور مظاهری در سفارتخانه قرقیزستان در ایران و فعالیت های صورت گرفته در موسسه فرهنگی اکو، اعلام کرد: منطقه اکو ظرفیت های فرهنگی و تمدنی وسیعی دارد که می بایست به جهانیان عرضه شود. از آنجا که قرقیزستان از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است از این رو ارتقاء سطح همکاری ها در زمینه های دانشگاهی، ورزشی و گردشگری از جمله فعالیت هایی است که از آنها استقبال می کنیم و امیدواریم که با همراهی موسسه اکو بتوانیم برنامه های مشترکی برگزار نماییم.

موسسه فرهنگى اکو یک نهاد بین المللى و مقر اصلى آن در تهران است و با هدف تحکیم قرابت هاى فرهنگى، هنرى، پژوهشى، ادبی و ایجاد پیوندهاى معنوى و روابط دوستانه میان ملل کشورهاى عضو اکو از سال ١٩٩۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>