سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۹۶ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

پیام ابوالحسنی: گریم ایران به لحاظ توانایی در خاورمیانه حرف اول را می‌زند

abolhasani

پیام ابوالحسنی گریم ایران را در خاورمیانه دارای جایگاه رفیعی دانست و گفت: این هنر در جهان با توجه به حضور استادان بزرگی همچو عبدالله اسکندری، ایران را در زمره ده کشور برتر جهان قرار داده است.

به گزارش سوره سینما،  پیام ابوالحسنی درباره جایگاه چهره پردازان و سطح رقابت پذیری این حوزه با دیگر بخش ها بخش های موفق سینما گفت:‌ گریم ایران به لحاظ توانایی در منطقه خاورمیانه حرف اول را می زند و در دنیا مطرح است. برای نمونه عبدالله اسکندری تلاش بی وقفه و ارزشمندی در این زمینه داشته و در عرصه چهره‌پردازی با تربیت شاگردان فراوانی که بسیاری از آنها هم اکنون جزو طراحان خوب چهره‌پردازی ایران هستند باعث شد تا مجله معتبر چهره‌پردازی Make-up artist، کشور ایران را در زمره ده کشور برتر جهان و اسکندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال ۱۹۹۹ انتخاب کنند.

وی توانایی های چهره پردازان ایرانی را اینگونه تشریح کرد: با توجه به اینکه معمولا هر گریموری در یک بخش از گریم ،‌تخصص دارد و معمولا گریم ها به صورت تیمی انجام می شود ، چهره پردازان ایرانی توانایی گریم بصورت انفرادی را دارند و این از شاخصه های ستودنی ماست،من معتقدم چهره پردازان ایرانی همپای دیگر عوامل صنعت سینما در حرکتند.

ابوالحسنی پیرامون کسب جوایز بین المللی در این حوزه هم گفت: فیلم های خارجی که در جشنواره های بین المللی کاندید می شوند صرفا برای کارگردانی و بازیگران است و عوامل صحنه مانند چهره پردازان و طراحان صحنه در بخش فیلم های خارجی کاندیدی ندارند که منجر به کسب جایزه شود،اما گریمورهای ایرانی در فیلم های بین المللی زیادی کار کرده اند.

وی افزود: وقتی نام یک فیلم بر سر زبان ها می افتد تنها بازیگرانند که مورد توجه بیننده قرار می گیرند و عوامل صحنه با کم لطفی مواجهند، این درحالیست که توانایی این عوامل سبب ارتقا کیفیت فیلم است، چهره پردازان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

این چهره پرداز جوان از دستمزدهای این بخش ابراز نارضایتی کرد و گفت: سینمای ایران از لحاظ پرداخت هزینه و دستمزدها با هم رتبه های بین المللی خود قابل قیاس نیست.

پیام ابوالحسنی یکی از چهره پردازهای توانایی است که در سینمای ایران فعالیت دارد و فعالیت خود را در سال ۸۱ در کنار عبدالله اسکندری از گریمورهای بنام کشور با سریال “روزهای به یاد ماندنی” آغاز کرد.

از جمله فعالیت های شاخص این هنرمند می توان به سریال “زیر تیغ”، فیلم سینمایی “اخراجی های ۱”، “ابراهیم خلیل الله” و همچنین در کنار عبدالله اسکندری در سریال “شاهگوش” و همکاری با تیم ایتالیایی حاضر در صحنه برای فیلم سینمایی “محمد رسول الله” به کارگردانی مجید مجیدی اشاره کرد.

از کارهای مستقل  هم می توان به “خرمای نارس”، “چراغ های رابطه”، “بازگشت اسیران” محصول مشترک ایران و کویت و مستند داستانی “مالک اشتر” که به سفارش تولیت حضرت عباس از عراق بوده، اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>