سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

فیلمبرداری مستند سینمایی «شیراز تا یزد: یک لحظه بی پایان» بزودی آغاز می‌شود

shiraz-yazd

فیلمبرداری فیلم مستند سینمایی «شیراز تا یزد: یک لحظه بی پایان» به تهیه کنندگی مشترک زبرینا فرناندز از مالزی و محمدعلی حسین نژاد از ایران بزودی در ایران آغاز می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم مستند سینمایی «شیراز تا یزد: یک لحظه بی پایان» محمدعلی حسین نژاد تهیه کننده فیلم با اشاره به دلایل و روند ساخت این فیلم گفت : چند ماه پیش کمیته میراث جهانی یونسکو در چهل و یکمین اجلاس خود شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

اکنون شهر تاریخی یزد که به دلیل وسعت، یکپارچگی، و حفظ اصالت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی پیش از این نیز نزد صاحبنظران و مردم نقاط مختلفی در جهان شناخته شده بود بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

وی ادامه داد : در همین رابطه اخیرا یک گروه فیلمسازی آسیایی با حمایت یک شبکه بزرگ رسانه ای که مرکز آن در مالزی است و نفوذ و مخاطب زیادی به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا، و کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و هند دارد تصمیم گرفته است تا فیلمی مستند داستانی را با همکاری یک گروه حرفه ای فیلمسازی از مالزی و هنرمندان سینمای ایران  به منظور نشان دادن ویژگی های اقلیمی تمدنی شهر  یزد و حاذبه ها و امکانات و قابلیت های گردشگری، خوراکی ها و صنایع دستی، و منظرهای شهری و محصولات صنعتی بومی این شهر و مناطق اطراف آن تولید و آن را به نمایش بین المللی بگذارد.

حسین نژاد ادامه داد : این فیلم روایت سیاحت گونه ای است که از شیراز شروع می شود و پس از عبور در امتداد مسیر شیراز به شهر یزد می رسد و در این مسیر بخشی از زیبایی ها و جاذبه های کشور ایران را نشان می دهد.

محمدعلی حسین نژاد افزود: در این فیلم  تعدادی از فعالان و هنرمندان سینمای ایران در کنار هنرمندان و فعالان سینمایی مالزی حضور دارند و بزودی فیلمبرداری آن آغاز می شود .

اخبار تکمیلی در روزهای آینده از سوی روابط عمومی این فیلم در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>