سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

شماره جدید ماهنامه‌ سینمایی «۲۴» منتشر شد/ نوید محمدزاده، ستاره تلخی‌ها

24mag-93

شماره جدید ماهنامه‌ سینمایی «۲۴» با پرونده‌ای درباره «خفه‌گی» و «مینی مالیسم در سینما» منتشر شد.

به گزارش سوره سینما، نود‌و‌سومین شماره‌ ماهنامه‌ سینمایی «۲۴» همراه با پرونده‌هایی درباره‌ی فیلم‌های «خفه‌گی» و «تمارض» منتشر شد. پرونده‌های بخش سینمای دنیا نیز به فیلم‌های «بیبی راننده» و «داستان شبح» و موضوع «مینی‌مالیسم در سینما» اختصاص دارد.

در بخش روی پرده‌ سینمای ایران، مطالبی درباره‌ی فیلم‌های «مالاریا»، «ملی و راه‌های نرفته‌اش»، «ماجان»،  «زرد» و «ایتالیا ایتالیا» منتشر شده است. در اولین پرونده‌ی فیلم ماه این شماره، محمد وحدانی نقدی درباره‌ی «تمارض» نوشته و شهرام مکری با عبد آبست، کارگردان جوان این فیلم گفت‌وگوی مفصلی کرده است. پرونده‌ی دوم فیلم ماه شماره‌ی آبان‌ماه «۲۴» به فیلم «خفگی» اختصاص دارد. در این پرونده یحیی نطنزی یادداشتی درباره‌ی نقاط قوت فیلم نوشته و جواد طوسی، منتقد با سابقه‌ی سینما با فریدون جیرانی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان «خفگی» گفت‌وگویی بلند کرده است. ماهایا پطروسیان هم در گفت‌وگو با «۲۴» از سه دهه بازیگری در سینمای ایران و تجربه‌ی بازی در «خفگی» گفته است. در بخش پایانی این پرونده، نیما حسنی‌نسب یادداشتی بلند درباره تحلیل مسیر بازیگری، شهرت و محبوبیت نوید محمدزاده نوشته و روح‌الله حجازی، اولین تجربه‌ی بازی محمدزاده در سینما در فیلم «در میان ابرها» را روایت کرده است.

در بخش سینمای دنیای شماره‌ی آبان‌ماه مجله‌ی «۲۴» دو پرونده‌ برای دو فیلم تدارک دیده شده است. اولین پرونده به فیلم «بیبی راننده» اختصاص دارد که در آن نقدهایی درباره‌ی فیلم و گفت‌وگویی با ادگار رایت  منتشر شده است. دومین پرونده‌ هم درباره‌ی فیلم «داستان شبح» است. یادداشتی از علی مصلح‌حیدرزاده و گفت‌‌وگوهایی با دیوید لووری و کیسی افلک، کارگردان و بازیگر فیلم از بخش‌های دیگر این پرونده هستند.

24mag-Cover-93

در بخش روی پرده‌ی سینمای دنیا نیز سید جواد رسولی یادداشت‌هایی درباره‌ی سه فیلم «مادر!»، «بلیدرانر ۲۰۴۹» و «آن» نوشته است. آخرین پرونده‌ی بخش سینمای دنیا هم به موضوع «مینیمالیسم در سینما» اختصاص دارد. در ابتدای این پرونده، مجید اسلامی و صفی یزدانیان، دو منتقد با سابقه‌ی سینمای ایران، درباره‌ی ردپای مینیمالیسم در سینمای گذشته و امروز گفت‌وگو کرده‌اند. در ادامه‌ی این پرونده نیز یحیی نطنزی از یاساجیرو ازو نوشته، حسین عیدی‌زاده از کلر دنی، محسن آزرم از کلی رایکارد و نوید پورمحمدرضا از آکی کوریسماکی.

در بخش سریال ماه، پرونده‌ای کوچک درباره‌ی سریال «توئین پیکس:‌ بازگشت» با یادداشتی از علی مصلح‌حیدرزاده و گفت‌وگوهایی با دیوید لینچ و کایل‌ مک لاکلن، کارگردان و بازیگر سریال منتشر شده است.

در بخش سینمای مستند هم مهرزاد دانش و امید بلاغتی یادداشت‌هایی درباره‌ی مستند «بزم رزم» نوشته‌اند و با محدثه گلچین عارفی، تدوینگر این مستند گفت‌وگو شده است. در این بخش مطالبی هم‌ برای موضوع «بازیگری و فیلم مستند» منتشر شده است. یادداشتی از پیروز کلانتری به مناسبت نمایش فیلم‌های مستند تجربی در سینماتک موزه‌ی هنرهای معاصر از دیگر مطالب بخش مستند است. یادداشت‌هایی درباره‌ی کتاب‌های تازه منتشرشده‌ی «نسیه و نقد» خسرو دهقان و «سینمای آزار» سعید عقیقی هم از مطالب بخش کتاب هستند.

در بخش نوستالژی شماره‌ی جدید «۲۴» هم فیلم «سامورایی» به کارگردانی ژان ‌پی‌یر ملویل بازنگری و روایت ژیل ژاکوب از مرگ فدریکو فلینی منتشر شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>