سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آذر ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

انیمیشن سینمایی «کلیله و دمنه» در سینما فرهنگ اکران شد

ekran-kelile-demne

انیمیشن سینمایی «کلیله و دمنه» چهارشنبه ۲۹ آذر در سینما فرهنگ برای کودکان و نوجوانان به نمایش در آمد.

به گزارش سوره سینما ، علیرضا توکلی بینا کارگردان «کلیله و دمنه» گفت: پویانمایی بلند «کلیله و دمنه» با این نگاه ساخته شد تا شاید دوباره روحی تازه در سینمای کودک و نوجوان دمیده شود.

کارگردان این اثر گفت: گوش‌نوازترین داستان‌ها و شیرین‌ترین قصه‌های سرزمین مادری مانند رودی جاری تمام وجودمان را فراگرفته است. شاید منطقی به نظر نرسد که در کنار قهرمان‌های پرطرفدار انیمیشن‌های دنیا حرفی از تولیدات وطنی بزنیم اما جامعه هنری ما باید به فکر باشد. باید دوباره رویاپردازی را به فیلم‌های خود برگردانیم و با پرداخت استادانه به داستان‌های کهن ایرانی دوباره مخاطبان زیادی از تمام سنین مخصوصا نوجوانان را به خود جذب کنیم.

«حبیب ایل بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز در این مراسم حضور داشت و ضمن تحسین اثر، بازنمایی داستان‌های کهن را از بهترین راهکارهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان دانست.

«سوراب کومار» سفیر هند در ایران، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، نمایندگان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، معاونین پرورشی مناطق آموزش و پرورش استان تهران و نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در کنار دست‌اندرکاران فیلم به تماشای این فیلم نشستند.

«مهیار مجیب» (عمو نیما) در اکران پویانمایی «کلیله و دمنه» حضور داشت و صورتک‌های شخصیت‌های فیلم بر روی چهره کودکان حاضر در سالن نقش بست.

پویانمایی «کلیله و دمنه» برنده جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره اورآسیا ۲۰۱۷ شد و در جشنواره‌های رولان بایکوف (ارمنستان)، کودکان کانادا (تورنتو)، جونیور فست (جمهوری چک)، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان سئول، کودک و نوجوان کلکته هند، کودک و نوجوان اصفهان و رشد آموزش و پرورش حضور داشته است.

تهیه کنندگی پویانمایی «کلیه و دمنه» توسط خانم زهرا هاشمی بهرمانی مدیریت موسسه طاهر صورت پذیرفته است که با بیش از دو دهه فعالیت، آثار پرشمار و موفقی برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است. این فیلم از ۶ دی در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>