سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» روی پرده سینما انقلاب اردبیل رفت

1kiloo21gram-1

اولین اکران خصوصی فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان پنجشنبه ۵ بهمن ساعت ١٨ در سینما انقلاب اردبیل برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی این فیلم، اولین اکران خصوصی فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان پنجم بهمن ماه ۹۶ در سینما انقلاب اردبیل با حضور پر شور بیش از ۶٠٠ نفر از مردم و مسئولین ، مدیران ، هنرمندان ، نخبگان و کار آفرینان برتر ملی ایران برگزار شد.

در این مراسم رو نمایی و اکران خصوصی که به همت ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با مشارکت استانداری و شهرداری برگزار شد معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، شهردار ، مدیرکل صدا و سیما ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عوامل اصلی فیلم حضور داشتند.

استقبال بی نظیر مردم اردبیل از این فیلم باعث شد درب های سالن های سینما باز گذاشته شود تا علاقه مندان ایستاده فیلم را تماشا کنند.

1kiloo21gram-2

پس از اتمام اکران فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور رحیم طوفان کارگردان ، عوامل فیلم و رضا درستکار منتقد سینما برگزار شد. درستکار در نقد این فیلم گفت: «یک کیلو و بیست و یک گرم» برگرفته از جریان سینمای استعلایی است چنان که روح اینگونه فیلمسازی را در روح فیلم خود دمیده است.

وی ادامه داد: نوع روایت و جامپ کات کردن ها، تشخیص قصه فیلم به عهده خود تماشاگر و اینکه چند قصه را درهم ادغام کرده و هم زمان چند داستان را روایت می کند از نقاط قوت فیلم است.

وی اظهار کرد: بزرگترین مشکل تعدادی از فیلمسازان حال حاضر ما این است که فیلم هایشان خالی از روح است ولی فیلم «یک کیلو بیست و یک گرم» حاوی یک روح در کل فیلم است که تماشاگر آن را تا انتهای فیلم دنبال می کند و نشان می دهد فیلمساز توانسته حرف خود را به مخاطب منتقل کند.

1kiloo21gram-3

درستکار عنوان کرد: شهر اردبیل فیلمسازان و بازیگران و هنرمندان به نامی را تحویل سینما داده است که نشان می دهد این شهر توانایی پرورش و معرفی فیلمسازان خوب را دارد چنان که رحیم طوفان با فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم نشان داد شهر اردبیل یک کارگردان جسور و خوش فکر دیگری را به سینما افزوده است.

فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم» بهمن ماه ٩۵ فیلم برداری خود را به پایان رساند و این مراسم به مناسبت سالگرد پایان فیلم تدارک دیده شده بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>