سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست خبری برنامه «عصرجدید» تصریح شد:

فصل دوم برنامه زمستان ۹۸ آغاز می‌شود/ حمایت از استعداد بانوان در «عصرجدید»

asre-jadid-neshast

احسان علیخانی تهیه کننده و مجری «عصرجدید» در نشست خبری گفت: در صورت فراهم شدن شرایط، فصل دوم برنامه زمستان ۹۸ آغاز خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، نشست خبری عوامل برنامه «عصرجدید» با حضور احسان علیخانی (تهیه‌کننده و مجری) و داوران امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیم نژاد و ایمان قیاسی (گزارشگر) امروز در سالن همایش های سازمان صداو سیما برگزار و از طریق سامانه ١۶٢ به سوالات مردم پاسخ داده شد.

در ابتدای مراسم ،احسان علیخانی تهیه کننده و مجری برنامه «عصرجدید» در پاسخ به نحوه تشخیص استعدادهای شرکت کنندگان و نحوه نظارت بر داوری ها گفت: در مکانیزم عصر جدید فراتر از ارزیابی تصاویر ارسالی شرکت کنندگان تا مرحله نهایی مسابقه تفاوت مشهودی در استعداد افراد داشت. که بعد از راستی آزمایی افراد، گروه های مختلف تحت آموزش مربیان قرار گرفته شدند .  تمامی شرایط به دقت بررسی شد و قبل از حضور شرکت کنندگان همه جوانب سنجیده شده بود.بسیاری از شرکت کنندگان با فضای صحنه و تماشگر و داوران آشنایی نداشتند که این خود مشکل بزرگی بود و تلاش کردیم که این مشکلات رفع شود.برنامه عصر جدید برنامه استعدادیابی عمومی و تلویزیونی بود و به دنبال استعدادیابی تخصصی نبوده است. قطعا فراتر آنچه که در نظر داشتیم انرژی گذاشتیم.

وی در خصوص برنامه های نهایی برای استعدادهای برتر برنامه افزود: بسیاری از شرکت کنندگان ناشناخته بودند و قرار است به ۵نفر اول فینال اعتبار تخصصی تعلق گیرد. در کنار شعار کشف استعداد باید برنده ها به مرحله رسیدن به اهداف خود حرکت کنند که در این راستا از یکسال اعتبار و همکاری با عوامل عصر جدید و کار در  زمینه توانایی خود بهره مند خواهند شد. هدف ما قرار دادن استعدادها در مسیر اصلی است.

علیخانی خاطر نشان کرد: تصور نمی کردم برنامه عصر جدید به این سختی باشد و یک سال است که درگیر پیش تولید و اجرای آن هستیم که با معضلاتی نظیر مونتاژ برنامه، مباحث مالی و غیره برای ساخت این برنامه بسیار دشوار بود.

لازم به ذکر است در صورت فراهم شدن شرایط فصل دوم عصر جدید،  در زمستان ٩٨ آغاز خواهد شد.

وی درباره نحوه داوری ها و دخالت مجری در اخذ رای مثبت اظهار داشت: وجه تفاوت ما با سایر برنامه های مشابه، حضور میزبان در برنامه و مدعی العموم برای شرکت کنندگان، حضور خودم سر ضبط و گفت و گو و کمک به حاضران بوده است.

ما ۴داور  با سلایق و نظرات مختلف داشته ایم که عنصر داوری را تنوع می داد با این وجود دخالت در بخشی از داوری ها را قبول دارم. دخالت در داوری های در مواقعی لازم بود و این اقدام حساسیت شرکت کنندگان را برای تلاش بیشتر کرد.

تهیه کننده برنامه عصر جدید ادامه داد: برخی مواقع توقعاتی از ما مطرح می شود که ناشی از اشتباه گرفتن برنامه تلویزیونی با آموزش و پرورش و وزارت علوم است ما تلاش کرده ایم با ارگان های دیگر همکاری داشته باشیم . حتی یک نفر از همکاران من از ساخت این برنامه استقبال نکرد و تولید آن را غیر ممکن می دانستند اما تصمیم خود را گرفتم چرا که استعدادیابی برای ما دهه شصتی ها معنایی نداشت و برنامه ای هم نداشتیم. ما از بازی هایمان به استعداد می رسیدیم و حمایتی هم در مدارس وحود نداشت.والدین، نظام آموزشی و جامعه باید نیاز فرزندانمان را بررسی کنند.قطعا همکاری  ارگان ها در پرورش استعدادها تاثیر گذار است.

علیخانی در خصوص تشابه شدید فرم برنامه به برنامه های خارجی و تفاوت در محتوای آن اذعان داشت: خارج از تعقل است که تلنت شو از نو اختراع کنیم چرا که قدمت زیادی دارد و در کشورهای زیادی انجام می شود. اگر نگاه کپی برداری ما محدود باشد پس اخبار و دیگر برنامه های تلویزیون کپی برداری محسوب می شود . مهم تطابق برنامه با فرهنگ ایرانی است . در شکل و ابعاد فنی برنامه اتفاقات خوبی رخ داد که کیفیت برنامه رو بالا برده است. به نسبت اولین دوره برگزاری این برنامه ما در مرحله اول قرار داریم و خوب پیش رفته ایم. ما چیزی را به شرکت کنندگان تحمیل نکرده ایم و در تنوع استعدادها و مهارت‌ها در ردیف اولین برنامه های دنیا قرار داریم .ما مجبور به دکور مشابه بوده ایم چرا که یک استاندارد برای اینگونه برنامه ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: مفصل بر سر موضوعات و برنامه تحقیق شد که با استقبال مردم روبرو شد. استعدادهایی در این برنامه است که هیچ وقت دیده نشده است. ماجرای مسئولیت های اجتماعی نیز یکی از رویکردهای ما در  برنامه بوده است .

مجری عصر جدید درباره مباحث بودجه ای برنامه یادآور شد:دعا کنید بودجه این برنامه را به ما بدهند. من از عوامل بسیار عذرخواهی می کنم که در تامین منابع مالی تاخیر داشته ایم. در جلسه ارزیابی بودجه باید میزان مالی این برنامه سنجیده شود. برنامه ما قریب به ٧٠درصد بیننده دارد که این تنها انرژی ما برای ادامه بوده است.این خبر خوشحال کننده ای است که مخاطب کم سن و سال هم داشته ایم.

وی ضمن تاکید بر تاثیرات مثبت و منفی برنامه عصر جدید خاطر نشان کرد: برنامه سازی نیاز به یک آیین نامه جدی دارد تا تاثیرات منفی برنامه ها کنترل شود. ما در عصر جدید با حقوق سازنده و پخش کننده روبرو هستیم بنابراین در مواقعی بسیار سخت گیری داشته ایم. شناخت خانواده ها در کاهش تاثیرگذاری منفی برنامه بر فرزندان مهم است چرا که کنترل آن برای ما برنامه سازان حد و حدودی دارد .

علیخانی درباره شباهت عصر جدید با ماه عسل گفت:  بسیاری از مردم تصور می کنند گریه از ماه عسل اختراع شده است. همه ما با این حرکت غیر ارادی آشنایی داریم. من ژانر. تلنت شو را بسیار دوست دارم که قطعا با غم و شادی همراه است. ما احساسی کار می کنیم چرا که همه ما احساس داریم. من بلد نیستم با اطرافیانم بی تفاوت باشم. ماجرای کمک بیش از ٧٠ میلیاردی مخاطبان برنامه به هلال احمر برای سیل زدگان  و ١٠هزار محموله به مردم سیل زده از اتفاقات خوب عصر جدید بوده است.

وی تاکید کرد: قیاسی سالها با من همکاری داشته است و جز اعضای مهم طراحان اجرایی برنامه عصر جدید است و اولین حامی من برای ساخت این برنامه بوده است.

تهیه کننده این برنامه درباره معرفی و ساز و کار برخی افراد در برنامه گفت: اعتقاد دارم اجراها و آیتم هایی در عصر جدید داشته ایم که تا به حال در هیچ برنامه ای نبوده است. شبکه سه جز مباحث مالی به شدت از عصر جدید حمایت کرده اند . در اجرای بانوان نینجا سختی هایی وجود داشت که با حفظ خط قرمزها و حمایت مسئولان برطرف شد. این در حالی است که طرح عصر جدید مربوط به سال ٩۶ است. موضوع استعدادیابی نیاز به حمایت دارد. با حضور ١٠٣٨ نفر و ٢٠٠ اجرا برنامه عصر جدید را رقم زد تا مسیر قهرمانی فرزندان سرزمینم هموار شد. جامعه ما نیاز به نشاط و امید دارد و باید آن را در تلویزیون زنده کنیم. من با ذائقه اجتماعی کارت طلایی میدادم.

وی ادامه داد: گفت و گو با میهمانان ویژه برنامه نیز  بارویکرد معرفی این افراد و نشان دادن استعدادهای ناشناخته انجام شد تا برترین های موفق را مردم بشناسند و انگیزه ای برای تلاش باشد در واقع پویایی یکی از عناصر مهم در برنامه سازی است.

علیخانی اظهار داشت: در فورمت برنامه برای جلوگیری از ریزش مخاطب، استعداد در رشته های مختلف را در کنار هم قرار دادیم و با تنوع رنگ و لعاب برنامه را حفظ کردیم.برنامه تلویزیونی عمومی داور تخصصی نداریم. با این حال سعی شده است که از داورانی استفاده کنیم که توانایی های مختلفی دارند.

وی درباره رکورد زدن استعدادها افزود: کسی در برنامه ما رکورد گینتس را ثبت نجرد و تنها رکورد گینتس توسط شرکت کنندگان زده شد و ما تنها این توانایی را نشان دادیم.

علیخانی در خصوص حمایت از. بانوان با استعداد در برنامه عصر جدید عنوان کرد: ۵ فینالیست ما ٢بانو. هستند که با وجود خط قرمزها ما از این استعدادها تا حد امکان حمایت کرده ایم. فضا برای حضور خانم ها بازتر شده است و تلاش کرده ایم در بیشتر رشته ها از توانایی هایشان استفاده کنیم.

در شب عید غدیر ، ٢٨ مرداد از ساعت ٢١:١۵ فینال مسابقات پخش و روز پنجشنبه قبل از فوتبال با برنامه ای زنده رای گیری های مردمی ادامه خواهد داشت . ١شهریور ماه اسامی برندگان فینال اعلام خواهد شد.

در ادامه این مراسم ،بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید درباره جوانب مطالعاتی برنامه گفت: خروجی مطالعات بر روی برنامه و نحوه ساخت نمونه ایرانی آن ، به ٨هزار صفحه رسیده است تا بتوان انواع رقص، حرکات حیوانات و ابزار و ساز را در قالب برنامه استفاده کرد. مهمترین عامل موفقیت برنامه ایمان و اعتماد علیخانی به ساخت برنامه بود که خوشبختانه نتیجه بخش بوده است.

وی افزود: بعد از یک ماه اول پخش و اعتراض به تقلیدی بودن برنامه، عصر جدید محبوب شد. در واقع همسازی برنامه  بهترین عملکرد عصر جدید بوده است.

داور برنامه عصر جدید درباره ساخت برنامه ناخنک اظهار داشت: داستان شوخی های مناسب و نامناسب در همه دنیا مطرح است و شوخی هایی که در برنامه ناخنک با عصر جدید شد منجر به بهتر دیده شدن عصرجدید و نگاه عمیق تری به این برنامه شد. من پیام تبریک برای سازندگان این برنامه فرستادم و حتی در پشت صحنه آن حضور داشته ام. در خود برنامه هم شرکت کنندگان با من شوخی کرده اند. از نظر من با حفظ ادب و احترام هیچ شوخی ای ایراد ندارد. حتی عمو پورنگ هم در شوخی با شخصیت من اتفاق جالبی را رقم زده است.

اگر خود ما نقد درستی از خودمان نداشته باشیم اصلاحی صورت نمی گیرد و امیدوارم از مرز ادا و شخصیت ما فراتر رود. ما در رسانه خود باید جنبه شوخی داشته باشیم و نشان دادن نمونه هایی از آن در برنامه بسیار جالب است.

وی در خصوص عصر جدید و تجربه همکاری در آن اذعان. داشت: در تجربه تعامل باید گفت تجربه تعامل با همه یکطرف و تعامل با نونهالی یک طرف قرار دارد.چرا که تجربه مادری این داور جالب تر از هر چیزی بود.عصر جدید عرصه ای برای نشان دادن استعدادها و توانایی ها و شادی مردم بوده است.

امین حیایی داور عصر جدید نیز در خصوص اعطای کارت طلایی از جانب مجری برنامه گفت: این اتفاق کاملا سلیقه ای است و ما سعی کرده ایم متفاوت عمل کنیم.عصر جدید فرصتی ناب برای من بوده است . به علت درگیری های سینمایی و پخش برنامه های مشابه در شبکه های دیگر استقبال من از حضور در این برنامه را کم کرده بود اما با دیدن طرح برنامه و قضاوت درباره همه رشته ها برام جذابیت داشت. این برنامه اولین تجربه من برای داوری بوده است که بسیار خوب بود.

عصر جدید فرصتی برای بروز استعدادها و پروش آن بود که رشد و تحول آن در مراحل بعدی به وضوح دیده شد.

در ادامه آریا عظیم نژاد داور این برنامه اذعان داشت: در روز اول داوری ها تصور می کردم که باید تماشاگر برخی حرکات و استعداد ها باشیم اما در مراحل بعدی به طور جدی درگیر احوالات شرکت کنندگان بودیم. اگر عصر جدید برای ما همدلی و کمک را به همراه نداشت ، قطعا برنامه لوس و بی مزه ای تولید می شد. ما با شرکت کنندگان زندگی کردیم و تلاش آنها برای ما درسی آموزنده بوده است. بسیار خوشحالم که برنامه با اقبال مردمی روبرو شده است.

در پایان ایمان قیاسی گزارشگر عصر جدید ضمن تاکید بر تجربه جدید و  حرفه ای خود در عصر جدید گفت: من به لطف و حمایت علیخانی دیده شدم و عصر جدید فرصت خوبی برای نشان دادن استعداد من بود. در شروع کار حرفه ایم در این برنامه با تجارب خوبی همراه بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>