سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان مستند «آدور»: می‌خواستیم یک موقعیت بحرانی را نشان بدهیم

sadegh-esmaeeli

محمدصادق اسماعیلی گفت: ما می‌خواستیم یک موقعیت بحرانی را نشان بدهیم و در این مستند هم به سراغ نمایش بحران هویت رفتیم که در حاشیه شهرها بسیار زیاد به چشم می‌خورد.

به گزارش سوره سینما، محمدصادق اسماعیلی مستند ساز که امسال با مستند «آدور» در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با پانزده فیلم دیگر به رقابت می پردازد،عنوان کرد: مستندسازان به دنبال امر واقعی هستند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

وی در رابطه با موضوع تازه ترین اثر خود بیان کرد: این مستند درباره پسر نوجوانی به نام مصطفی است که با پدر معتادش در شرایط سختی زندگی می‌کند و پدر زمانی که می خواهد ازدواج کند، تصمیم می گیرد او را به بهزیستی بسپارد ولی مصطفی به دنبال مادرش که هرگز ندیده است، می گردد.

اسماعیلی که دانش آموخته سینما است و سال گذشته با مستند «آشنگ» (درباره هفت زنی که مردانشان همه کولبر مواد مخدر بوده اند و در زندان هستند) در دو بخش مسابقه ملی و بین الملل سینما حقیقت حضور داشت، با تاکید بر این نکته که مستندسازان به دنبال امر واقعی هستند و سعی در تاثیرگذاری دارند، گفت: مستند «آشنگ» پانزده حضور بین المللی داشته است اما بزرگترین اتفاق و جایزه ای که ما برای این فیلم گرفتیم نمایش آن در جشنواره سینماحقیقت بود که موجب توجه مسولین شهر شد. این مستند در  شورای تامین استان نمایش داده شد و استاندار و دیگر مسئولین از فیلم حمایت کردند و موجب آزادی مردان زندانی هر هفت زن شدند.

این مستند ساز درباره علت انتخاب این اسم برای تازه ترین مستندی که ساخته، گفت: «آدور» یک واژه اصیل کرمانی با ریشه ای سه هزار ساله است و به خارهایی گفته می شود که در بیابان به صورت خودرو می رویند، بسیار مقاوم هستند و گل هم می دهند. احساس کردیم این عنوان از هر نظر با محتوای داستان ما هم نزدیکی داشت.

کارگردان مستند «آدور» ناحیه های حاشیه نشین این شهر را دچار بحران های خانوادگی و اجتماعی جدی و قابل توجه دانست و ادامه داد: ما می خواستیم یک موقعیت بحرانی را نشان بدهیم و در این مستند هم به سراغ نمایش بحران هویت رفتیم که در حاشیه شهرها بسیار زیاد به چشم می خورد.

اسماعیلی که از مستندسازان موفق شهرستانی است در پایان اظهار کرد: سینماحقیقت برای ما شهرستانی ها تنها ویترینی است که در ایران داریم و حضور در این  جشنواره نمایش برای مان اهمیت دارد. از این مهم تر شاید این است که در ساز و کار جشنواره شاهد عدالت در رسانه ای شدن، برنامه نمایش ها و تبلیغ برای فیلم هایمان باشیم که در برخی مواقع مورد بی توجهی قرار می گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>