سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

اعلام اسامی هیأت ‌انتخاب بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم مقاومت

entekhab-moqavemat-asli

اسامی هیأت ‌انتخاب بخش مسابقه اصلی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیأت ‌انتخاب بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

برهمین اساس، پرویز شیخ‌طادی، مسعود اطیابی و بهمن حبشی در بخش سینمایی، مهدی آذرپندار، احمد شاکری و علی‌اصغر داودآبادی فراهانی در بخش تله‌فیلم، محمد بیاتی، محسن جسور و داود بیدل در بخش کوتاه داستانی و حمیدرضا مدقق، محسن قیصری و حسین شمقدری در بخش مستند، اعضای هیئت‌انتخاب بخش مسابقه اصلی را تشکیل می‌دهند.

در بخش پویانمایی، مهدی جعفری جوزانی، محمدرضا کریمی صارمی و رضا تقدسی و در بخش نماهنگ نیز حسین حقیقی، داود مرادیان و علیرضا بهنام، اعضای هیئت‌انتخاب را تشکیل داده‌اند.

داود مرادیان؛ مستندساز، نویسنده و نخستین کارگردان مستند با فرمت آنامورفیک در ایران است. وی که سابقه طولانی در مستندسازی نظامی دارد، سه جایزه‌ فیلم کوتاه «جایزه هیات داوران نیویورک»،‌ «جایزه ویژه استعداد جوان جنوب فرانسه»، «جایزه بهترین فیلم نیویورک» را کسب کرده است. مرادیان، یکی از دو بنیانگذار و دبیر اول جشنواره مردمی فیلم عمار نیز هست.

حسین حقیقی؛ کلیپ‌ساز مطرح در حوزه‌های آئینی، عاشورایی و مذهبی است. تعداد بسیاری از آثار ساخته شده توسط وی در تلویزیون پخش شده است. «قرنطینه»، «بارونیم» و «دیدار» از مهمترین آثار او است.

علیرضا بهنام، روزنامه‌نگار، شاعر و مترجم شعر ایرانی است که البته در نویسندگی و کارگردانی نیز سابقه دارد. در کارنامه وی عناوینی مانند سردبیر بخش انگلیسی هفته‌نامه‌ی نواندیش، دبیر شعر پایگاه اینترنتی والس، داور جوایز شعر والس، منتقدان مطبوعات، صلح و دوستی، احمد شاملو و داور جشنوارۀ سینما حقیقت دیده می‌شود.

محمدرضا کریمی صارمی؛ دانش‌آموخته ادبیات نمایشی و دارای درجه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مولف و مدرس دانشگاه است. طراحی و بنیانگذار جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و دبیری ۱۲ دوره آن طی ٢۲ سال و دریافت درجه الف جهانی از سومین دوره آن و معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، در کارنامه او به چشم می‌خورد.

رضا تقدسی؛ کارگردان و تهیه‌کننده پویانمایی است و مدیر تولید مؤسسه انیمیشن حور است. وی در چندین جشنواره انیمیشن به عنوان داور حضور داشته است.

محسن قیصری، کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به کارگردانی فیلم فکه معبری به آسمان اشاره کرد. تهیه و ساخت مستندهای ستاره‌های خاکی، خبرنگاران جنگ و شیخ شهید نیز بخشی از کارنامه حرفه‌ای او است. وی که به عنوان خبرنگار در نمایندگی صداوسیما در انگلستان نیز حضور داشته، به عنوان مدیر موسسه فرهنگی و فیلمسازی خانه رسانه، مدیریت معاونت سینمایی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، عضو هیئت مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران نیز فعال است.

حسین شمقدری، کارگردان، مستندساز است. وی که لوح افتخار جشنواره فیلم عمار را در کارنامه دارد آثاری مانند «میراث آلبرتا»، «یزدان تفنگ ندارد»، «انقلاب جنسی» و متولد اورشلیم» را ساخته است.

مهدی جعفری جوزانی؛ کارشناس و مدیر فرهنگی است. ریاست مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج از فعالیت‌های این چهره فرهنگی است.

حمیدرضا مدقق، روزنامه‌نگار، مجری و منتقد سینما است که به عنوان سردبیر بخش فرهنگ و هنر شبکه خبر و مجری‌ برنامه سینمایی «شهر فرنگ» فعال است. وی سابقه دبیری و داوری جشنواره‌های مختلف فرهنگی از جمله «مسابقه انجمن منتقدان خانه تئاتر»، «جشنواره عمار» و «جشنواره کتاب و رسانه برتر» را دارد.

پرویز شیخ‌طادی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس که برای فیلم سینمایی «روزهای زندگی» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از سی‌امین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. «شکارچی شنبه» و «امپراطور جهنم» از دیگر آثار وی است که با موضوع صهیونیست ساخته شده‌اند.

مسعود اطیابی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما است. «خاک و مرجان»، «صبح روز هفتم»، «انفرادی» از آثاری هستند که اطیابی در مقام کارگردان ساخته است. وی در حوزه تهیه‌کنندگی نیز «دلخون»، «عروس دریا» و «عروس حلبچه» را در کارنامه دارد.

 

بهمن حبشی؛ دانش‌آموخته رشته الهیات و معارف اسلامی است. وی کارشناس فرهنگی وزارت امور خارجه (در معاونت آسیا و اقیانوسیه)، کارشناس گروه فیلم و سریال و معارف و تاریخ شبکه اول سیما و مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی فرهنگی-هنری صبا کارنامه دارد.

مهدی آذرپندار که سرپرستی گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما را در رزومه خود دارد، یکی از مدیران جوان تلویزیون به حساب می‌آید. وی فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت است. در سوابق آذرپندار فیلمنامه نویسی، عضویت در شورای فیلمنامه شبکه سه، قائم مقامی خانه تولیدات جوان صدا و سیما و فعالیت در رسانه‌های مختلف به عنوان منتقد و نویسنده به چشم می‌خورد.

احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی، یکی از رمان‌نویسان و داستان‌نویسان است که در کارنامه حرفه‌ای «او سرزمین پدری (مجموعه داستان)»، «عریان در برابر باد (رمان)» و «نفس (مجموعه داستان)» دیده می‌شود. «انجمن مخفی» نوشته این نویسنده در سال ۱۳۸۷ به عنوان کتاب سال انتخاب شد.

علی‌اصغر داودآبادی فراهانی که با حکم پورمحمدی، مدیرکل طرح و برنامه سیما شد، از مدیران با سابقه صدا و سیما است. وی سابقه داوری در جشنواره‌های فرهنگی متعددی مانند «سوگواره‌های عاشورایی» را دارد.

محمد بیاتی از بازیگران سینما و تلویزیون است که سابقه بازی در آثاری همچون «رنجر» را در کارنامه دارد. وی در مقام کارگردان فیلم «ستاره سهیل» را نیز ساخته است.

داود بیدل فارغ التحصیل رشته تدوین است که فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۹۲ با فیلم «روزگاری عشق و خیانت» آغاز کرد. وی اولین فیلم بلند خود را در ژانر دفاع مقدس در سال ۱۳۸۷ با عنوان «آلواتان» ساخت. تله فیلم «هِیش» در ژانر کمدی پلیسی و فیلم تلویزیونی «گرداب سکندر» از دیگر ساخته‌های بیدل است.

محسن جسور، فیلمنامه نویس و کارگردان است. وی کار خود را بازیگری در تئاتر آغاز کرد اما بعدها به سمت نویسندگی و عکاسی متمایل شد. از مهمترین آثار وی در عکاسی سینما می‌توان به «دایناسور (پرویز شیخ طادی)» و مجموعه عکس «قفل به نام (دل اسیر و چشم سیر)» اشاره کرد.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.