سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛

اسامی هیأت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، تحلیل و پژوهش» اعلام شد

naghd-tahlil-pazhuhesh

اسامی هیأت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، پژوهش و تحلیل» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جشنواره اعلام شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیأت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، تحلیل و پژوهش» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

برهمین اساس، نورالله قیصری، رضا رسولی، محمدرضا قائدی، مجید شیخ انصاری، مجید شاه‌حسینی اعضای هیأت‌ انتخاب و داوری بخش «پژوهش» و آرش فهیم، علی‌اصغر فهیمی‌فر و علیرضا عاقل‌زاده، هیأت‌ انتخاب بخش «نقد و تحلیل» و رامتین شهبازی، رضا درستکار، شبنم میر زین‌‍‌‌العابدین، کیوان امجدیان و عزیزالله حاجی مشهدی هیأت‌ داوران بخش «نقد و تحلیل» را تشکیل می‌دهند.

هیأت‌ انتخاب و داوری بخش «پژوهش»

نورالله قیصری؛ عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک این دانشگاه است. نخبگان و تحول فرهنگ سیاسی در ایران و عصر قاجار از کتاب‌های این استاد دانشگاه است. وی علاوه بر آن مقالات ملی و بین‌المللی بسیاری دارد.

محمدرضا قائدی؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی کیش و رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس است. پژوهشگر رتبه اول حوزه برون‌مرزی صداوسیما و عضویت در هیئت انتخاب و داوری جشنواره فیلم ققنوس، در کارنامه وی دیده می‌شود.

مجید شیخ انصاری؛ تهیه‌کننده و مدرس سینما است. او دانش‌آموخته سینما از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که تهیه‌کنندگی فیلم‌های «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی، «بیداری برای سه روز» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی و گیتا به کارگردانی مسعود مددی را در کارنامه دارد.

مجید شاه‌حسینی؛ پزشک و سینماگر ایرانی است. او دبیری دو دوره جشنواره فیلم فجر را در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و البته مدیرعاملی بنیاد فارابی را نیز در فعالیت حرفه‌ای خود دارد. تدریس سینما در حوزه هنری و مدیریت گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه اول سیما، بخش دیگری از کارنامه حرفه‌ای او است.

رضا رسولی؛ نویسنده رمان‌هایی مانند زیارت آفتاب، روایت ناتمام، زندگی نامه شهید صیادشیرازی، زندگی نامه شهید قاضی طباطبایی، شناسایی و سه راه سرگردون است. عضویت در هیئت‌مدیره انجمن قلم ایران و مدیریت حلقه ادبیات داستانی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی نیز در زمره فعالیت‌های او است.

هیأت‌ انتخاب بخش «نقد و تحلیل»

آرش فهیم؛ روزنامه‌نگار فرهنگی و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران است.

علی‌اصغر فهیمی‌فر؛ دانش‌آموخته تاریخ هنر و فلسفه هنر از انگلستان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌مدرس است. وی که افتخار استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس و رئیس دانشکده صداوسیما را دارد، نویسندگی فیلمنامه آل و چند سریال رادیویی را در کارنامه دارد. وی دبیر اسبق جشنواره فیلم مقاومت نیز هست.

علیرضا عاقل‌زاده؛ نویسنده و تدوینگر سینما و عضو انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس است. وی سابقه چند دهه مدیریت فرهنگی در انجمن سینما و تئاتر دفاع مقدس را در کارنامه دارد و از چهره‌های شاخص انجمن سینما و تئاتر دفاع‌مقدس در برگزاری جشنواره های تئاتر، فیلم و هنر مقاومت است، عضویت در هیئت های داوری چندین دوره جشنواره فیلم مقاومت نیز از جمله فعالیت‌های وی است.

هیأت‌ داوران بخش «نقد و تحلیل»

رامتین شهبازی؛ نویسنده و منتقد، دانش‌آموخته ادبیات نمایشی است. جستاری در جامعه شناسی فیلم، نشانه‌شناسی فرهنگ تئاترو ادبیات پهلوی، از مهمترین کتاب‌های این نویسنده هستند. نگارش مقالاتی مانند: بررسی تأثیر هنر نقاشی در گونه نمایشی پرده‌خوانی، تئاتر سنتی و آئینی و مطالعه بر بازی زبانی مرکز، نیز در کارنامه او دیده می‌شود.

رضا درستکار؛ منتقد سینما است که همکاری مستمری با مطبوعات سینمایی نظیر فرهنگ‌وسینما، فیلم، ادبستان، فیلم و ویدئو، فصلنامه فارابی، سینما تک و دنیای تصویر دارد. وی علاوه بر نگارش مقالاتی مانند: فریدون گله کجاست، حاجی گولیت، اکبر جوجه، کتاب‌هایی مانند: بهمن فرمان‌آرا زندگی و آثار، با مجید مجیدی زندگی و آثار و همچنین روایت‌های مستند را تألیف کرده است.

شبنم میر زین‌‍‌‌العابدین؛ نویسنده و منتقد سینما است که مقالات جای خالی اصول شخصیت‌پردازی، بازیگری و تاریخ به روایت کدها و نشانگان را رشته تحریر درآورده است. تروا (فردریک جی. چیاونتو) و کازانوا (لاسه هالستروم) نیز از ترجمه‌های او است.

کیوان امجدیان؛ منتقد سینما و روزنامه‌نگار است که مدیریت روابط عمومی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری را نیز در سابقه‌کاری خود دارد. امجدیان از فعالان حوزه هنری و دارای سابقه مطبوعاتی و مدیریتی در نشریات مختلف کشور است.

عزیزالله حاجی مشهدی؛ منتقد فیلم و مدرس سینما در دانشگاهای هنر، صداوسیما و سوره است. وی سابقه عضویت در هیأت انتخاب و داوری جشنواره‌هایی مانند: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم کوتاه رویش، انجمن سینمای جوانان ایران، انقلاب و دفاع مقدس، فیلم حقیقت و خانه سینما را دارد.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش و تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>