سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب

نخستین جشنواره بین‌المللی «استاپ موشن خانگی» برگزار می‌شود

jashnvare-pooyanamaee-khanegi

حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت معاونت قرآن وعترت وزارت ارشاد و همکاری موسسه سپهر سوره هنر نخستین جشنواره بین‌المللی پویانمایی «استاپ موشن خانگی» را برگزار می‌کند.

به گزارش سوره سینما، حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه «سپهر سوره هنر» حوزه هنری، نخستین جشنواره بین‌المللی پویانمایی «استاپ موشن خانگی» را برگزار می‌کند، علاقمندان می‌توانند در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال در این جشنواره شرکت کنند.

استاپ موشن ، تکنیکی برای پویا نمایی

استاپ موشن یکی از تکنیک های انیمیشن سازی (پویا نمایی) است که در آن شی را فریم به فرم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ، موبایل یا تبلت ضبط می کنند که از پشت سر هم قرار گرفتن این تصاویر، به نظر می رسد که جسم در حال حرکت است.

عروسک هایی با مفاصل متحرک و یا عروسک های ساخته شده با خمیر و یا لگو، در این تکنیک کاربرد زیادی دارد، البته در مواردی به جای عروسک، از اشیای دیگری مانند انسان ، وسایل خانه ، گیاهان و… استفاده می‌شود. با توجه به دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به ابزارهای ارتباطی مانند تبلت و تلفن همراه ، این آثار می‌توانند در خانه ، مدرسه و دیگر مکان ها با توجه به خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان تولید شود.

ذهن خلاق بدون صرف هزینه

استاپ موشن در شرایط آماتوری نیاز به صرف هزینه ای ندارد، فقط ذهن خلاق کودک و نوجوان و همچنین توجه به مضامین و تمرین در چگونگی ساختار مناسب فیلم، منجر به تولید یک اثر مطلوب خواهد شد. تولید استاپ موشن بسیار آسان است و جهت آموزش علاقمندان، فیلم های بسیار کوتاه در این زمینه توسط دبیرخانه  تولید و منتشر می‌گردد.

بخش های جشنواره:

جشنواره در سه بخش اصلی، ویژه و آزاد برگزار می شود که موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل قرآن و سبک زندگی، نماز و ارتباط با خدا، پاکیزگی و نظم، راستگویی، سپاسگزاری، مسئولیت پذیری‌ و امانتداری بوده و در بخش ویژه نیز علاقمندان می توانند آثاری با موضوع مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی تولید کنند.

قالب های جشنواره :

این جشنواره در قالب های‌عروسکی (مانند لگو )، خمیری، کات اوت ( کاغذ- مقوا – پارچه)،‌‌ اشیا و پیکسلیشن برگزار می شود.

گروه سنی شرکت کنندگان:

علاقمندان می توانند در سه گروه شامل: کودک (۵ تا ۱۲ سال)،  نوجوان (۱۲ تا ۲۰ سال) و بزرگسال شرکت کنند.

شرایط ارسال اثر:

اجرای این جشنواره توسط موسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری انجام شده و علاقمندان برای یادگیری چگونگی تولید و آموزش ساده استاپ موشن ، ثبت نام ، بارگذاری فایل اثر و دریافت کد ‌رهگیری می توانند به سایت این موسسه به نشانی artfest.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

نکات مهم:

زمان استاپ موشن ارسالی نباید کمتر از ۳۰ ثانیه باشد ،  آثار شرکت کننده در این جشنواره نباید در سایر جشنواره‌‌ها حائز رتبه شده باشند.

دبیرخانه جشنواره در صورت صلاحدید، آثار منتخب را با نام صاحب اثر منتشر خواهد کرد و هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند.

جوایز جشنواره در بخش های مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون در بخش کودک و نوجوان و ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال در بخش بزرگسالان می باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن ماه ۹۹ بوده و اکران و آیین اختتامیه در روز ۲۲ اسفندماه ۹۹ می باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>