سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب
خانه تکانی اساسی در کمپانی وارنر؛

اخراج مدیران، حذف بت گرل و بلاتکلیفی فلش

The-Flash

پس از ادغام وارنر و دیسکاوری دو کمپانی بزرگ در صنعت سرگرمی، تغییرات جدی در دستور کار مدیریت جدید قرار گرفته است.

سوره سینما – ماه آگوست پایان ماه عسل ادغام وارنر و دیسکاوری بود. هزاران نفر از آغاز این ماه تا اواخر اکتبر شغل‌های خود را از دست خواهند داد. دیوید زسلو مدیر عامل کمپانی جدید به سهامداران وعده داده است که تا پایان ۲۰۲۲ قصد دارد تا ۳ میلیارد دلار از هزینه ها بکاهد. اولین حرکت او تخته کردن درب سرویس CNN plus  بود. این سرویس با بودجه سیصد میلیون دلاری براه افتاده بود اما تنها پس از بیست روز فعالیت و مشاهده شکست سرویس، زسلو به رویای چپ‌گرایی خبرنگاران پایان داد.

بیش از هفتاد تن از کارمندان سرویس HBO MAX اخراج شدند. بیشترین اخراجی را بخش‌های مستند و ریالتی شو بدون فیلمنامه و بخش لایو اکشن داشته اند. کیسی بلوی مدیر عامل اچ‌بی‌او در یک نامه داخل سازمانی گفت: اگرچه این تغییرات در ساختار اداری در راستای بقای سبک کسب و کار ما انجام شد اما این تصمیمات بسیار دردناک بودند. ما در فضایی رقابتی فعالیت می‌کنیم و باید با شرایط روز کمپانی، خود را وفق دهیم. اما این مسائل به هیچ عنوان نمی‌تواند صدمه‌ای که به هم‌تیمی‌های با وفا، با استعداد و سخت‌کوش خورد را جبران کند.

توبی امریک مدیر عامل استودیو وارنر و کرولین بلکوود مدیر عامل قسمت سینمایی وارنر، دو تن از مدیران عامل عالی رتبه در وارنر هستند که با آنان قطع همکاری شد.

اقدام دیگر کنسل کردن Full frontal with Samantha Bee بود. این برنامه کمدی، چند سالی بود که مخاطبان خود را از دست داده و درگیر حواشی فراوان شده بود. مجری لیبرال این برنامه، خشونت علیه قاضی کل را ترویج کرده و به خانواده رئیس جمهور سابق آمریکا توهین‌های رکیک کرده بود.

کنسل شدن «بت‌گرل» فیلم ابرقهرمانی ترنس‌ها

»بت گرل» (Batgirl) اثر ابرقهرمانی که مردم هیچ وقت مجبور به دیدن آن نخواهند بود، بیشتر برای وارنر ارزش معافیت از مالیات داشت تا موفقیت در گیشه. وارنر حتی این اثر را در پلتفرم اچ‌بی‌او مکس نیز پخش نخواهد کرد. این پروژه در حدود نود میلیون دلار برای وارنر هزینه داشت. کاراکتر بت‌گرل نه تنها از نژاد لاتینو بود بلکه اولین ابر قهرمان ترنس کمپانی دی‌سی روی پرده‌های سینما بود. آیوری اکوینو که خود نیز ترنس است، نقش این به اصطلاح قهرمان را بر عهده داشت.

مدیران کمپانی وارنر به خوبی می‌دانستند که این فیلم قطعا در گیشه شکست سختی خواهد خورد و اگر الآن جلوی ضرر را نگیرند، باید هزینه بیشتری برای تبلیغات اثر نیز بکنند و شکست سنگین‌تری متحمل شوند.

وارنر با اکران نکردن این اثر می‌تواند بودجه فیلم را بعنوان هزینه‌های جاری حساب کند و مالیات کمتری در پایان سال بپردازد.

شبکه CNN در آستانه ضرر دادن

از طرف دیگر شبکه CNN که تعدادی از کاربران آنرا Clinton News Network خطاب می‌کنند، در آستانه کاهش چشمگیر سود دهی است. بر اساس گزارشی که نشریه نیویورک تایمز داد، پیش‌بینی می‌شود که سود این شبکه در حدود ۹۵۶ میلیون دلار باشد. مدیران این شبکه در ابتدای سال پیش‌بینی می‌کردند که سود امسال آنان بیش از ۱/۱ میلیارد دلار باشد.

این شبکه هزینه بسیاری جهت کوبیدن طبل جنگ در اوکراین کرده و ۲۴ ساعته این جنگ را پوشش می‌دهد. ما در گزارشات متعددی اشاره داشته ایم که مردم آمریکا تمایلی به مداخله نظامی در اوکراین نداشته و حتی راضی به کمک پنجاه میلیارد دلاری رژیم بایدن به دولت زلینسکی، نبودند.

دلیل شکست؟ این شبکه خبری، در چهار سال گذشته به بستری برای تبلیغات کمپین‌های تنفر ورزی به قسمت اعظمی از مردم آمریکا، تبدیل شده‌ است. در این زمانه دیگر کمتر مخاطبی پیدا می‌شود که حرف‌های آن را باور کند. برایان استلتر مجری خبری CNN انگشت اتهام را به‌سوی جو روگن پادکستر معروف نشانه رفته است. پادکست روگن در حدود ۱۰ میلیون بیننده برای هر قسمت دارد و میانگین زمان پادکست‌های او ۳ ساعت است. امروزه مردم آمریکا اخبار خود را از پادکست‌ها، برنامه‌های یوتیوبی و توییتر می‌گیرند.

بحران حمایت از عزرا میلر، بازیگر بدون جنسیت

از سوی دیگر بر اساس گزارشی که پلیس ایالتی ورمانت منتشر کرد، عزرا میلر بازیگر فیلم ابر قهرمانی «فلش» (Flash) ، از یک خانه شخصی دزدی کرده است. او باید در روز ۲۶ سپتامبر در دادگاه حاضر شود و از خود دفاع کند. او چندی پیش نیز در هاوایی بخاطر درگیری و کودک آزاری دستگیر شده بود.

یکی از دوستان قدیمی او چندی پیش ستاره وارنر را محکوم به خفه کردن او در یک کافه در ایسلند، کرد. شهود‌ متعددی نیز در این صحنه حاضر بودند و به اعمال خشونت طلبانه وی، اذعان داشتند. آنها گفتند: او روی بدن دوست ما افتاده و با دو دستش او را خفه می‌کرد. وقتی ما او را جدا کردیم، میلر هنوز می‌خواست ادامه دهد.

یک خانم آلمانی دیگر نیز یک گزارش #MeToo از این ستاره هالیوودی منتشر کرد. این خانم به نام نادیا، گفت: من از آنها (افراد بدون جنسیت تمایل دارند آنها را He یا She خطاب نکنند. به همین خاطر برای ایشان از ضمیر They یا «آنها» استفاده می‌شود.) خواستم که دیگر در خانه من سیگار نکشد. پس از اینکه به کررات به «آنها» تذکر دادم که از خانه من بیرون برود، میلر شروع به توهین کرد و مرا ضد ترنس و نازی خطاب کرد. (عموم لیبرال‌ها و چپ‌گرایان طرف مقابل خود را ضد ترنس، ضد زن و نازی خطاب می‌کنند) میلر به کارهای شنیع خود ادامه داد و نه تنها خانه مرا بهم ریخت بلکه با دوستانش تمام شب برای من آزار و اذیت ایجاد کردند. نادیا پس از تماس با پلیس بالاخره میلر را مجبور به ترک خانه اش می‌کند.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا عزرا میلر گرفتار قانون نشده است. مگر اعمال او کمتر از یک اراذل و اوباش است؟ دلیل اصلی قسر در رفتن ستاره بدون جنسیت هالیوود، در «بدون جنسیت» بودن او نهفته است. در دنیای لیبرال امروز، افراد زیرمجموعه slgbtqqia از منظر رسانه‌ها، معصوم تلقی شده و آنها عاری از هرگونه اشتباه هستند. مگر در موارد استثنا که این افراد، خود را حزب مخالف یا راست‌گرا تلقی کنند؛ در اینصورت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی او را نابود خواهند کرد. آیا اسم مایلو یانونوپولیس را شنیده‌اید؟ … دقیقاً! مایلو نیز زیر مجموعه گروه slgbtqqia بود اما او موضع ضد هیلاری کلینتون و چپ‌گرایی گرفت و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسرعت او را از صحنه روزگار محو کردند. اما دست‌های پنهان پشت پرده، فعلا منجی عزرا میلر بوده‌اند. او چندی پیش خود را به یک مرکز فوق لوکس اصلاح رفتار سپرد بلکه در اذهان عمومی طوری تداعی شود که از گناهان خود پشیمان بوده و در مسیر اصلاح شدن قرار گرفته است.

وارنر «فلش» را با هزینه دویست میلیون دلاری ساخته است و به‌راحتی نمی‌تواند آنرا مانند «بت گرل» اکران نکند. آنها فقط بخاطر حواشی پیرامون امبر هرد، تصمیم گرفتند تا «آکوامن ۲» را بازسازی کنند‌. اما عزرا میلر ستاره «فلش» بوده و جایگزین کردن او به مثابه ساختن مجدد فیلم خواهد بود.