سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

امبر هرد از «آکوامن ۲» حذف شد؟

Aquaman2

حواشی پیرامون امبر هرد و عدم استقبال مخاطبان از فیلم‌های شعاری منجر به فیلم‌برداری دوباره و افزودن و جایگزین کردن کاراکترهای اصلی «آکوامن ۲» شد.

سوره سینما – کمپانی وارنر مدتی است که تعدادی از آثار سینمایی و تلویزیونی را کنسل کرده و حتی در HBO MAX نیز پخش نخواهد کرد. اما وارنر سرمایه‌گذاری سنگینی روی پروژه «آکوامن ۲» (Aquaman and the Lost Kingdom) کرده است و نمی‌تواند به‌راحتی بی‌خیال اکران این فیلم شود. استقبال غیر منتظره مخاطبان از «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home)  یک موج جدید در استودیوها براه انداخت تا بلکه در صورت امکان، آنها با فیلمبرداری و تدوین دوباره، جلوی شکست آثار خود را در گیشه بگیرند. کمپانی دیزنی و سم ریمی کارگردان «دکتر استرنج در چند جهانی جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) بیش از شصت درصد فیلم را نسبت به نسخه اولیه تغییر دادند؛ برخی از صحنه‌ها را حذف، برخی را اضافه و تعدادی را هم از نو گرفتند. واکنش منفی مخاطبان به شعارهای کمپین‌های چپ‌گرایی و تراجنسیتی و غیره سبب شد تا «دکتر استرنج» نهایی کمتر به این تبلیغات بپردازد. بغیر از دیالوگ «مامان هام» و پرچم بسیار کوچک slgbtqqia  روی لباس آمریکا شاوز، مسئله دیگری توی ذوق مخاطب نمی‌زد. به همین دلیل فروش نهایی این اثر در حدود دویست میلیون دلار بیشتر از «ثور رعد و عشق» (Thor: Love and Thunder) بود. همه می‌دانند که کاراکتر ثور، بسیار محبوب تر از کاراکتر دکتر استرنج و واندا است، اما حتی با حضور بازیگران مجموعه فیلم‌های «محافظان کهکشان» (Guardians of Galaxy)، فیلم کریس همزورث و ناتالی پورتمن چکش به‌دست، ضعیف‌تر عمل کرد.

کمپانی وارنر برای جلوگیری از ضرر، در ابتدا دست به دامان بن افلک شد تا دوباره او در نقش شوالیه تاریکی ظاهر شود. وارنر با اکران آزمایشی «آکوامن ۲» در چند هفته پیش می‌خواست ببیند که آیا نتیجه دادگاه امبر هرد، تاثیری روی مخاطبان خواهد گذاشت یا خیر؛ به محض اینکه شایعه شد امبر هرد بیش از بیست دقیقه اسکرین تایم دارد، کاربران به توییتر و یوتیوب آمده و صحبت از کنسل کردن «آکوامن» کردند.

بسیاری از کاربران که گفته می‌شود تعدادشان تا بیش از چهار میلیون نفر هم می‌رفت در استشهاد نامه آنلاینی خواستار حذف امبر هرد از «آکوامن ۲» شده بودند. عده‌ای نیز درخواست جایگزینی او با املیا کلارک بازیگر مشهور سریال  (Game of Thrones)را داشتند.

مدیر کمپانی دی‌سی در دادگاه گفت که شیمی میان کاراکترهای امبر هرد و جیسون ماموا، در نیامده بود و ما مجبور بودیم با تدوین‌ها و موزیک‌های حماسی رابطه این دو را بهتر دربیاوریم.

شایعه شده است که در حین فیلمبرداری دوباره، امبر هرد لباس کاراکتر «مرا» را نپوشیده و شخص دیگری این لباس را به تن کرده است.

والتر هامادا مدیر دی‌سی در شهادت دادگاه گفت: من فکر می‌کنم که وقتی مخاطبان فیلم را می‌بینند، شیمی میان این دو کاراکتر در آمده است. ولی من می‌دانم که در بازه پس از تولید، چه زحماتی فراوانی را متحمل شدیم تا این رابطه را دربیاوریم. بعضی وقت‌ها هر کاری هم کنیم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم. بعضا خیلی آسان رابطه میان دو کاراکتر شکل می‌گیرد و در برخی از موارد نیز کار سخت می‌شود.

اکران «آکوامن ۲» تا دسامبر ۲۰۲۳ عقب افتاد. باید دید آیا در روز اکران تصاویر امبر هرد روی سر در سینماها دیده می‌شود یا خیر. ناگفته نماند که اکران «شزم ۲» نیز به بهار سال آینده موکول شد. وارنر می‌داند که این اثر، رقیب «آواتار ۲» در دسامبر امسال نخواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>