سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
۴۸ ساعت تا گلدن گلوب؛

ستارگان تحریم را شکستند

Steven-Spielberg

گلدن گلوب در راه بازگشتی بزرگ با حضور افراد مشهور است، زیرا فهرست نامزدهایی که قرار است در مراسم ۱۰ ژانویه شرکت کنند روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ورایتی؛ مراسم گلدن گلوب پس از بایکوت دو ساله از سوی برخی از هنرمندان و مخاطبان (که به دنبال انتقادات درباره عدم تنوع اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و شکایت از شیوه‌های تجاری غیراخلاقی بود)، امسال در هشتادمین دوره برگزاری‌اش تلاش می‌کند تا خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز هالیوود معرفی کند.

ورایتی با انتشار مطلبی، به صورت اختصاصی عنوان کرده است که امسال کدام هنرمندان با توجه به حضور فیلمشان به عنوان نامزد دریافت جایزه گلوب ۲۰۲۳، در این مراسم شرکت خواهند کرد.

آستین باتلر که در فیلم «الویس» بازی کرده، تیم بازیگری و کارگردانی «خانواده فیبلمن» ساخته استیون اسپیلبرگ، میشل ویلیامز و تونی کوشنر، آنا د آرماس برای بازی در فیلم «بلوند»، آنیا تیلور جوی برای فیلم «منو»، جیمی لی کرتیس و میشل یئو برای بازی در فیلم «همه چیز، همه جا، یکباره»، جرمی پوپ برای بازی در فیلم «بازرسی» و به احتمال زیاد دنیل کریگ برای فیلم «معمای چاقوکشی» از جمله هنرمندانی هستند که ورایتی حضور آن‌ها را در این مراسم پیش‌بینی کرده است.

هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا برد پیت و مارگو رابی؛ ستاره‌های « Babylon» قصد دارند در این مراسم حضور داشته باشند یا خیر، منتشر نشده است.

بسیاری از منابع اعلام کرده‌اند که برندن گلیسون بازیگر «بنشی های اینشرین» همچنان منتظر است تا ببیند آیا می‌تواند از فیلم‌برداری دنباله «جوکر»، برای حضور در مراسم گلدن گلوب صرف کند یا خیر.

انتظار می‌رود که تیم سازنده انیمیشن «قرمز شدن» از جمله کارگردان آن (دومی شی) و همچنین پارک چان ووک؛ کارگردان فیلم «تصمیم به رفتن» که فیلم او برای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد شده است نیز در این مراسم حضور داشته باشند.

Golden-Globe

ریان جانسون؛ کارگردان «چاقوکشی»، جیمز کمرون؛ کارگردان «آواتار: راه آب»، گیرمو دل تورو؛ کارگردان «پینوکیو» و لوکاس دونت؛ کارگردان «نزدیک» از دیگر کارگردان‌هایی هستند که روی فرش قرمز می‌روند.

در بخش تلویزیونی، هنرمندانی که حضورشان در مراسم امسال تائید شده است، عبارت‌اند از: کوین کاستنر، شریل لی رالف، جولیا گارنر، نیسی نش، الیزابت دبیکی، جین اسمارت، هانا اینبیندر، جنا اورتگا، کیلی کوئوکو، جسیکا چستین، جرمی آلن وایت.

گفتنی است احتمال حضور سلنا گومز، استیو مارتین و مارتین شورت نیز در این مراسم وجود دارد.

برندان فریژر، ستاره فیلم «نهنگ» تنها نامزدی است که به صورت رسمی گفته است، به دلیل تجربه قبلی خود با «HFPA» (انجمن مطبوعات خارجی هالیوود) در این مسابقه شرکت نخواهد کرد. این بازیگر پیش از اعلام نامزدها در مصاحبه‌ای با مجله GQ، اعلام کرد که گلدن گلوب را به دلیل اتهامی که فیلیپ برک؛ رئیس سابق و عضو HFPA، در سال ۲۰۰۳ به او زده است، تحریم می‌کند.

اگرچه فیلم پرفروش «تاپ گان: ماوریک» برای بهترین فیلم در این مراسم در نظر گرفته شده است، اما بعید است که تام کروز پس از بازگرداندن سه گلوب خود به HFPA، در این جشن حاضر شود!

این مراسم در بورلی هیلتون واقع در کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود و طی یک برنامه زنده تلویزیونی سه ساعته از شبکه NBC پخش خواهد شد.

در هشتادمین دوره از برگزاری مراسم جایزه گلدن گلوب ادای احترامی به رایان مورفی (که چهارمین جایزه کارول برنت را دریافت خواهد کرد) و ادی مورفی (که جایزه سیسیل بی. دمیل را دریافت خواهد کرد) خواهد شد.

هشتادمین مراسم گلدن گلوب در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.