سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

پردیس ۲۹ بهمن تبریز افتتاح می‌شود

Pardis-29Bahman1

در ادامه طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با برخورداری از ده سالن نمایش ۴ اسفندماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، در ادامه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور با شعار «دوباره سینما»، پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور با ۱۰ سالن نمایش و در وسعت ۱۱۰۰ متر مربع، پنجشنبه ۴ اسفندماه با حضور مدیران و مسئولان سینمایی در این شهر افتتاح خواهد شد.

همچنین در راستای همدردی با مردم زلزله‌زده شهر خوی، عواید فروش هفته اول این پردیس سینمایی، برای کمک به آسیب‌دیدگان این منطقه اهدا خواهد شد.

همزمان با مراسم افتتاحیه، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به تهیه‌کنندگی سجاد نصرالهی‌نسب و کارگردانی بابک خواجه‌پاشا، هنرمند تُرک‌زبان که اولین ساخته سینمایی‌اش را با حال و هوای شاعرانه و ترکی، در طبیعیت بکر آذربایجان غربی جلوی دوربین برده، پیش از اکران عمومی در سینماها برای حاضران این مراسم اکران خواهد شد. این فیلم تازه‌ترین محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

Pardis-29Bahman2

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با نام قدیم‌ سینماآسیا که از قدیمی‌ترین و ماندگارترین سینماهای تبریز با قدمت ۷۰ ساله محسوب می‌شود؛ پس از سال‌ها فرسودگی، از اواسط سال ۱۳۹۸ به همت موسسه بهمن‌سبز وارد فاز بازسازی شد و هم‌اکنون به پردیس مجهزی با ۱۰ سالن نمایش تبدیل شده که از هفته آینده فعالیت خود را به طور رسمی‌ آغاز خواهد ‌کرد.

برخورداری از سالن روباز، کافه سینما، پلاتو، نمایشگاه، سالن کودک، اتاق مادر و کودک و سالن VIP مجهز به امکانات روز، از ویژگی‌های پردیس سینمایی ۲۹ بهمن است. آسیا، ارک، سولی، دریای‌نور، پلاتو، رنگین‌کمان، گیشه۷، کریستال، دیانا و کافه سینما اسامی ۱۰ سالن این سینما با ۱۱۰۰ صندلی هستند.

سازمان سینمایی سوره طرح احیا و توسعه سینماهای خود در سراسر کشور را از سال ۱۳۹۸ و طی ۳ فاز در سراسر‌ کشور آغاز کرده‌است که هم‌اکنون فاز دوم آن در قالب ساخت و احیای ۹۶ پرده سینما در سراسر کشور به مرحله پایانی رسیده‌است و به زودی پروژهای جدید آن در شهرهای ارومیه، مشهد، سبزوار و آبادان افتتاح خواهند شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>