سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۴۰۲ در ۲:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

اعتصابات سراسری هالیوود به هنرمندان رسید

Hollywood_Strike

اعضای اتحادیه هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) با اکثریت آرا برای توقف کار، مجوز اعتصاب صادر کردند.

سوره سینما – فرن درشر؛ رئیس اتحادیه هنرمندان، این رأی را که هدف آن بهبود اهرم نفوذ اتحادیه قبل از مذاکرات با استودیوها و پخش‌کننده‌ها بود، یک «دستاورد» خواند.

اعضای بزرگ‌ترین اتحادیه هالیوود به مذاکره‌کنندگان (تهیه‌کنندگان) خود چراغ سبز نشان دادند تا در صورت لزوم در مذاکرات آینده، اعتصاب کنند.

اعضای انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) در یک رأی‌گیری که بیش از دو هفته به طول انجامید و عصر روز گذشته تمام شد، رأی به اعتصاب دادند. با توجه به این رأی‌گیری، اگر مذاکرات برای قراردادهای آینده (که مربوط به قراردادهایی است که بعد از ۳۰ ژوئن منعقد می‌شوند) رضایت‌بخش نباشند، اعضای اتحادیه اجازه دارند پس از پایان قراردادشان (تا ۳۰ ژوئن) تعطیلی کار را اعلام کنند.

رأی‌گیری روز دوشنبه نشان داد که ۹۷.۹۱ درصد اعضا با این راهکار موافق بوده‌اند و تقریباً نیمی از اعضای واجد شرایط (۴۷.۶۹ درصد) رأی مثبت داده‌اند. (به گفته این اتحادیه، نزدیک به ۶۵ درصد از اعضای واجد شرایط رأی دادند که ۴۷.۶۹ آن رای موافق بوده است.)

لازم به ذکر است که مشارکت در رأی تصویب قراردادهای اتحادیه در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۸ درصد بود و این افزایش در مشارکت دستاوردی بزرگ برای این اتحادیه محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، آرا برای مجوز اعتصاب جدول‌بندی شده و اعضا برای قدرت و همبستگی به رهبری و کمیته مذاکره منتخب خود پیوسته‌اند.

فرن درشر؛ رئیس اتحادیه (SAG-AFTRA) در بیانیه‌ای گفت: «من به همه شما که رأی دادید و همچنین کسانی که صریحاً از رأی شما حمایت کردند و یا آن‌هایی که حتی اگر قادر به رأی دادن نبودند، افتخار می‌کنم. همه در این دستاورد نقش داشته‌اند. ما با هم متحد می‌شویم و با اتحاد یک قرارداد جدید را که به مشارکت‌های ما در این صنعت قابل‌توجه؛ احترام می‌گذارد، می‌سازیم. قرارداد جدید مدل کسب‌وکار دیجیتالی و جریانی جدید را منعکس می‌کند و همه نگرانی‌های ما را در مورد محافظت‌ها و مزایا برطرف می‌کند.»

از طرفی، اتحادیه تهیه‌‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) در بیانیه‌ای که دوشنبه شب منتشر کرد، گفت: «ما در حال نزدیک شدن به این مذاکرات با هدف دستیابی به توافق جدیدی هستیم که برای اعضای اتحادیه هنرمندان و به طور کلی برای این صنعت مفید باشد.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>