سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۲۵ ب.ظ چاپ مطلب
در ادامه اعتصابات سراسری هالیوود؛

اتحادیه کارگردانان با استودیوها به توافق رسید

Clint-Eastwood

انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) اعلام کرد که به توافقی اولیه رسیده و قرارداد جدید سه‌ساله را با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) منعقد کرده است.

سوره سینما – انجمن کارگردانان و استودیوها بر سر یک قرارداد جدید سه‌ساله به توافق اولیه دست‌یافته‌اند. انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) می‌گوید: «این توافق شامل افزایش دستمزد برای قراردادهای جدید است و افزایش ۷۶ درصدی را برای پروژه‌های باقیمانده در پلتفرم‌های بزرگ به همراه دارد.»

انجمن کارگردان‌های آمریکا در بیانیه‌ای که منتشر کرده است، گفت: این قرارداد پیشرفت‌های بزرگی در رسیدگی به رشد بین‌المللی صنعت سرگرمی دارد، دستاوردهای قابل‌توجهی را در حقوق اقتصادی هنرمندان دنبال می‌کند و در عین حال بر نقش حیاتی مدیران انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) و تیم‌های آن‌ها تاکید دارد.

جان اونت؛ رئیس کمیته مذاکرات (DGA) نیز گفت: «ما یک قرارداد تاریخی را منعقد کرده‌ایم. این قرارداد پیشرفت‌های قابل‌توجهی را برای هر کارگردان، دستیار کارگردان، مدیر تولید، معاون کارگردان و مدیر صحنه در انجمن ما فراهم می‌کند. در این مذاکرات، ما پیشرفت‌هایی در زمینه دستمزدها، قرارداد پروژه‌های باقیمانده، ایمنی و بهداشت، حقوق خلاقانه و تنوع و همچنین تضمین حفاظت‌های ضروری برای اعضای اتحادیه در مورد مسائل کلیدی جدید مانند هوش مصنوعی انجام دادیم. تضمین می‌کنیم که پیشرفت‌های فناوری جایگزین اعضای (DGA) نخواهند شد. این معامله بدون اتحاد اعضای (DGA) ممکن نبود و ما از حمایت قوی اعضای اتحادیه در سراسر صنعت سپاسگزاریم.»

به گفته (DGA)، توافق‌نامه جدید شامل موارد زیر است:

* دستمزدها و مزایا: دستاوردهای بزرگ در خصوص دستمزدها و مزایا از جمله افزایش ۵ درصدی در سال اول قرارداد، ۴ درصدی در سال دوم و ۳.۵ درصدی در سال سوم.

* باقیمانده پروژه‌های جهانی: افزایش قابل‌توجه دستمزدها برای پروژه‌هایی که هنوز تولید آن‌ها تمام نشده است. این افزایش که تا ۷۶ درصد می‌رسد شامل پلتفرم‌های بزرگ می‌شود. به عنوان مثال برای یک قسمت سه‌ساعته باید حدود ۹۰۰۰۰ دلار دستمزد پرداخت شود.

* هوش مصنوعی: توافقی مقتدرانه که تائید می‌کند هوش مصنوعی یک شخص نیست و نمی‌تواند جایگزین وظایف انجام شده توسط اعضای واقعی اتحادیه شود.

* برنامه‌های غیر دراماتیک: این بند از قرارداد، اولین شرایط و ضوابط صنعت را برای کارگردانان و تیم‌هایشان در برنامه‌های غیر نمایشی (تنوع و واقعیت) ساخته ‌شده برای پلتفرم‌ها ایجاد می‌کند. در این توافق برای اولین بار، دستیاران و مدیران صحنه در سود باقیمانده پروژه‌های غیرنمایشی سهیم خواهند شد.

* شرایط و ضوابط AVOD با بودجه بالا: این بند به اولین شرایط صنعت، حفاظت از حقوق خلاقانه، شرایط کاری و باقیمانده‌ها برای پروژه‌های نمایشی (پروژه‌های نمایشی فیلم‌نامه‌ای که به‌طور رایگان برای سرویس‌های استریم مصرف‌کننده ساخته شده‌اند)، اختصاص دارد. مدیران تولید و دستیاران آن‌ها در سود باقیمانده پروژه‌ها سهیم خواهند بود.

* فیلم‌های بلند: بعد از ماه‌ها، فیلم‌های بلند می‌توانند قبل از شروع دوره آماده‌سازی رسمی کارگردان به صورت رایگان پخش شوند.

* کارگردانان اپیزودیک: حقوق خلاقیت پس از تولید فیلم‌سازان اپیزودیک برای تلویزیون و پلتفرم‌ها، افزایش خواهد داشت.

* کاهش ساعت: کاهش بی‌سابقه ساعت کاری برای دستیاران کارگردانان. (یک ساعت در طول روز)

* ایمنی: پیشرفت‌های ملموس ایمنی از جمله برنامه آزمایشی برای نیاز به استخدام ناظران ایمنی اختصاص داده شده است. این بند از قرارداد برنامه‌های آموزشی ایمنی را برای کارگردانان و تیم‌های آن‌ها گسترش داد و استفاده از گلوله‌های جنگی در صحنه را ممنوع کرد.

این توافقنامه انجمن کارگردانان در حالی است که انجمن نویسندگان هنوز در اعتصاب است و روشن نیست این توافق آیا می‌تواند در وضعیت آن‌ها مؤثر باشد یا خیر. در واقع کمیته مذاکره‌کنندگان انجمن نویسندگان پس از کسب این توافق در یادداشتی به اعضایش گفت استراتژی «تفرقه بینداز و حکومت کن» تهیه‌کنندگان کارساز نخواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>