سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مهر ۱۴۰۲ در ۴:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

بی‌بی‌سی چت جی‌پی‌تی را بلاک کرد!

BBC

شرکت‌های تامین داده با چالش جدید هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی مواجه شده‌اند و در تلاشند تا جلوی دسترسی این نرم‌افزار به داده‌هایشان را بگیرند، اما غافل از این که این امر عملاً غیرممکن است.

سوره سینما – بی‌بی‌سی نرم‌افزار هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) را بلاک کرده تا جلوی دسترسی یا استفاده این نرم‌افزار از داده‌هایش را بگیرد.

پیش از این رویترز، گِتی ایمجز و دیگر تولیدکنندگان محتوا اقدام مشابهی را صورت داده بودند. هوش مصنوعی می‌تواند با تغییر کاربردی محتوا، متن، تصاویر و داده‌های بیشتری را ایجاد کند.

رودری تالفان دیویس، از مدیران اجرایی در بی‌بی‌سی گفت: «بی‌بی‌سی همزمان با تکامل فناوری جدید در حال انجام اقداماتی در راستای حمایت از منافع افرادی است که برای دسترسی به محتوا باید حق عضویت بپردازند.

ما باور نداریم که کپی‌برداری‌های اخیر از داده‌های بی‌بی‌سی بدون اجازه ما در راستای ارتقای هوش مصنوعی مولد، امری عام‌المنفعه باشد، و ما قصد داریم تا با شرکت‌های فناوری بر سر رویکردی سازمان‌یافته و پایدار به توافق برسیم.»

شرکت‌ها هم‌اکنون در تلاشند تا با تبیین راهکارهایی، داده‌های خود را در ازای پول در دسترس هوش مصنوعی قرار دهند. اما شرکت‌ها همزمان با توسعه اینترنت در تلاشند تا اتفاقی را تحت کنترل خود در بیاورند که تقریباً غیرممکن است.